Αποκάλυψη: Ο Ελληνοκυπριακός αγωγός μπορεί να φέρει την πλήρη ανατροπή
Δημοσίευμα του Reuters αναφέρει την πρωτοβουλία της Ελληνικής Κυβέρνησης για διεξαγωγή μελέτης σχετικά με την κατασκευή αγωγού από την Κύπρο προς την Ελλάδα και έπειτα στην Ευρώπη.
Ο υπό εξέταση αγωγός με όνομα Εastern Mediterranean Pipeline (Eastmed) που θα αξιοποιεί και το ισραηλινό φυσικό αέριο, μπορεί να καταστεί μοχλός ανάπτυξης του ευρύτερου Ελληνικού χώρου και να συμβάλει ουσιαστικά στην γεωπολιτική αναβάθμιση αλλά και την οικονομική ανάκαμψη Ελλάδας-Κύπρου. Μετά λοιπόν την υπογραφή συμφωνίας για κατασκευή του Euroasia Interconnector που θα διασυνδέει με καλώδιο Ισραήλ-Κύπρο-Ελλάδα, είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσει και η κατασκευή αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου. Πριν όμως από την όποια κατασκευή αγωγού απαιτείται η άμεση ανακήρυξη και οριοθέτηση της Ελληνικής ΑΟΖ που θα εφάπτεται με την Κυπριακή, πράγμα που θα ενεργοποιήσει εκ νέου το Ενιαίο Αμυντικό Δόγμα (ΕΑΔ) οδηγώντας έτσι έμμεσα στην εκπλήρωση του προαιώνιου πόθου του Κυπριακού Ελληνισού για Ένωση της με την Μητέρα Πατρίδα.
Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) Α.Ε.προχωρά άμεσα στη δημοσίευση Προκήρυξης Διεθνούς Διαγωνισμού, που αφορά στην εκπόνηση Μελέτης Σκοπιμότητας για το Έργο «Eastern Mediterranean Pipeline».
Το έργο «Eastern Mediterranean Pipeline» αποτελεί βασική προτεραιότητα του ΥΠΕΚΑ στα πλαίσια του μακροχρόνιου σχεδιασμού της ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας και προωθείται από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου της Ελλάδας (ΔΕΠΑ Α.Ε.), σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Δημοκρατίας της Κύπρου και παράλληλα έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού της ΕΕ 347/2013.
H μελέτη σκοπιμότητας του έργου θα παράσχει αναλυτικότερα τεχνικά στοιχεία, αναφορικά με την κατασκευή και λειτουργία του, καθώς και τις απαραίτητες οικονομικές και εμπορικές εκτιμήσεις, σε σχέση με τη βιωσιμότητά του. Η συνολική δαπάνη θα καλυφθεί από τη ΔΕΠΑ καθώς και άλλες ενδιαφερόμενες εταιρείες και φορείς που εμπλέκονται στην εξόρυξη και εκμετάλλευση φυσικού αερίου στη λεκάνη της Νοτιο-Ανατολικής Μεσογείου.
Επίσης, θα επιδιωχθεί η σχετική μελέτη να συγχρηματοδοτηθεί από το κοινοτικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF), που αφορά αποκλειστικά στα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (ΕΚΕ).
Η ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας αποτελεί κρίσιμο βήμα προς το σκοπό της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου, ενώ παράλληλα, συνιστά μία ιδιαιτέρως σημαντική δράση για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης αλλά και για την ανάδειξη της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, σχετικά με το θέμα έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης πραγματοποιείται με την προώθηση της Μελέτης Σκοπιμότητας του αγωγού Eastmed. Ένα ακόμη βήμα για να καταστεί η Ελλάδα κύρια πύλη εισόδου της Ευρώπης για το αέριο της Κασπίας, της Μέσης Ανατολής και της ΝΑ Μεσογείου.
Ο αγωγός Eastmed αποτελεί μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση για την εξαγωγή του φυσικού αερίου της ΝΑ Μεσογείου προς τις ευρωπαϊκές χώρες. Αποδεικνύεται άλλωστε από το έντονο Ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός νέου ενεργειακού διαδρόμου, στον οποίο ελπίζω ότι θα υπάρξει στο μέλλον σημαντική συνεισφορά και ελληνικού φυσικού αερίου.
Τα θετικά αποτελέσματα είναι προφανή. Η Ελληνική οικονομία και ο Έλληνας καταναλωτής θα απολαμβάνουν ακόμη χαμηλότερο ενεργειακό κόστος, ενώ η χώρα θα έχει αναβαθμισμένο και ισχυρό ρόλο στο διεθνές ενεργειακό γίγνεσθαι.»
—Οι προδιαγραφές του αγωγού
Ο αγωγός Eastern Mediterranean Pipeline (Eastmed) σχεδιάζεται από τη ΔΕΠΑ με σκοπό να μεταφέρει αρχικά 8 δισ. κυβ. μέτρα ετησίως (ΔΚΜ) ισραηλινό και κυπριακό αέριο. Αφετηρία του αγωγού αποτελούν τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης ενώ ο τελικός προορισμός του τοποθετείται στις ακτές τις Θεσπρωτίας, όπου και υπάρχει δυνατότητα διασύνδεσης με τον αγωγό IGI-Poseidon (ΠΟΣΕΙΔΩΝ) με τελικό προορισμό τις αγορές της Ευρώπης.
Ο αγωγός αποτελείται από τα εξής τμήματα:
α) το υποθαλάσσιο τμήμα από τα κοιτάσματα έως το Βασιλικό της Κύπρου, ενδεικτικού μήκους 150χλμ.
β) το υποθαλάσσιο τμήμα από το Βασιλικό της Κύπρου έως τις ακτές της ανατολικής Κρήτης, ενδεικτικού μήκους 650χλμ.
γ) το υποθαλάσσιο τμήμα από τις ακτές της ανατολικής Κρήτης, έως τις ακτές της ΝΑ Πελοπονήσσου, ενδεικτικού μήκους 400χλμ.
δ) το χερσαίο τμήμα από τις ακτές τις ακτές της ΝΑ Πελοπονήσσου έως τις ακτές της Αχαΐας, ενδεικτικού μήκους 260χλμ.
ε) το υποθαλάσσιο τμήμα στον Πατραϊκό κόλπο και τέλος
στ) το χερσαίο τμήμα από τις ακτές τις ακτές της Αιτωλοακαρνανίας έως την Θεσπρωτία,ενδεικτικού μήκους 220χλμ.
πηγή: Econews / ethnikonthematon.blogspot.gr
Διαβάστε επίσης
Διαβάστε επίσης
Προκαλούν οι Τούρκοι στην Κυπριακή ΑΟΖ