H μάχη για την προσέλκυση ταξί μόλις άρχισε...
Η μάχη μεταξύ του Συνδέσμου των ταξί (ΣΑΤΑ) και της Uber έχει αρχίσει. Παρά τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών, η Uber Taxi έκανε χθες, Τρίτη (02/12/2014) την πρεμιέρα της στην Αθήνα.
Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου
Πρόκειται για μια υπηρεσία με την οποία το επιβατικό κοινό μέσω κινητού μπορεί να καλέσει εύκολα και δωρεάν ταξί, ενώ υπόσχεται χαμηλότερες χρεώσεις κάτι που εξαγριώνει τον Σύνδεσμο των ταξί. Το μεσημέρι της Πέμπτης σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας σε απόσταση 500 μ. από τα γραφεία του ΣΑΤΑ η αμερικάνικη εταιρεία καλεί τους οδηγούς ταξί που έχει επιλέξει για σεμινάρια και εκπαίδευση. Μάλιστα όποιος ταξιτζής φέρει άλλον έναν …κερδίζει και bonus.
Λυμπερόπουλος: Η Ελλάδα έχει και Καιάδα
Ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας αποκλειστικά στο www.Newsbomb.gr σημειώνει με νόημα η «Ελλάδα έχει και Καιάδα». Αν και απέφυγε να ενημερώσει για τις επόμενες κινήσεις που σχεδιάζει τονίζει ότι η καταστρατήγηση του τιμολογίου είναι παράνομη.
«Δεν θα τους αφήσουμε. Μία πρώτη νίκη είχαμε γιατί η Uber πήρε πίσω τη λειτουργία με ΙΧ. Τώρα απευθύνεται στα ταξί. Και προσφέρει 20% χαμηλότερο τιμολόγιο από αυτό που γράφει το κοντέρ, κάτι που όμως απαγορεύεται. Το τιμολόγιο των ταξί ορίζεται με αγορανομική διάταξη. Υπάρχου νόμοι , δεν μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. Τι είναι η Ελλάδα γαμ@@@@νας;» σημειώνει χαρακτηριστικά.
«Δεν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν στην Αθήνα. Οι αμερικάνοι πρέπει να ξέρουν ότι στην Ελλάδα υπάρχει και ο Καιάδας».
Uber
Η Uber ιδρύθηκε το 2009 στις ΗΠΑ και πρωτολανσαρίστηκε στο Σαν Φρανσίσκο το 2010 κινούμενη αρχικά στον τομέα των ιδιωτικών (πολυτελών) μετακινήσεων (υπηρεσία UberBlack) και στην συνέχεια στον τομέα της «διαμοιρασμένης οικονομίας» (sharing economy) και συγκεκριμένα στον κλάδο των «διαμοιρασμένων διαδρομών» (ride sharing) μεταξύ χρηστών, «διασπώντας» την αγορά των παραδοσιακών μετακινήσεων.
Κάθε χρήστης αφού κατεβάσει την εφαρμογή για κινητές συσκευές (iOs/Windows/Android/Blackberry) και δημιουργήσει το δικό του προσωπικό λογαριασμό ξεκινά τις διαδρομές του πληρώνοντας μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού. Τα απαραίτητα στοιχεία είναι το όνομα, το τηλέφωνο και ο αριθμός πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας ή PayPal, καθώς το Uber λειτουργεί χωρίς μετρητά.
Η αμερικανική Uber, με παρουσία σε 200 πόλεις σε 50 χώρες μόλις πέντε χρόνια μετά από την ίδρυσή της ως ένα από τα πολλά start-up της Σίλικον Βάλεϊ συνδέει τους επιβάτες με τα αδειοδοτημένα ταξί της χώρας, δηλαδή μόνο σε επαγγελματίες..
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο Alexandre Droulers, Head of Western Europe Expansion της Uber είναι ικανοποιημένος με την έως τώρα ανταπόκριση από τους οδηγούς ταξί, αναφέροντας πως «στόχος μας είναι να βρίσκουμε σε κάθε πελάτη ταξί μέσα σε 5 λεπτά και εργαζόμαστε διαρκώς για να βγάλουμε πιο πολλά uberTAXIs στο δρόμο».
Ανακοίνωση ΣΑΤΑ: Όχι στους νταβατζήδες
Με μήνυμα που ανάρτησε στην ιστοσελίδα του ΣΑΤΑ ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Θύμιος Λυμπερόπουλος, έδωσε κατευθύνσεις προς τα μέλη - οδηγούς για την αναμενόμενη είσοδο της Uber στην ελληνική αγορά.
«Ο κλάδος των ταξί είναι ένας από τους πιο δυναμικούς και καινοτόμους κλάδους στις δημόσιες μεταφορές. Είμαστε πολύ περήφανοι για το επιχειρηματικό πνεύμα που υπάρχει στον κλάδο μας, αφού αγκαλιάζει κάθε τελευταία τεχνολογία. Επιπροσθέτως, ο κλάδος αυτός ως τμήμα των υπηρεσιών στις δημόσιες μεταφορές, είναι επιφορτισμένος με μεγάλο αριθμό από θεσμικές και νομοθετικές υποχρεώσεις προς τους οδηγούς, που εγγυώνται την ασφάλεια, ποιότητα στις υπηρεσίες και δικαιώματα για τους πολίτες, συμπεριλαμβανομένων των πολιτών με κινητικά ή άλλα προβλήματα υγείας.
Όλοι αυτοί που θέλουν να προσφέρουν παρόμοιες υπηρεσίες στην κοινωνία, σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου, πρέπει να τηρούν και να συμμορφώνονται με τους κανόνες που ισχύουν στις μεταφορές. Σε αντίθετη περίπτωση, θα ισχύει ο νόμος της Άγριας Δύσης, όπου οι πελάτες θα βρίσκονται στο έλεος κάθε καουμπόι που δεν σέβεται και δεν παραδέχεται κανένα κανόνα ή νόμο. Κι από την άλλη οι νόμιμοι οδηγοί ταξί, οι επαγγελματίες , θα γίνονται έρμαιο των αετονύχηδων που στήνουν επιχειρήσεις και κερδίζουν από τον ιδρώτα τους.
Συνάδελφοι, επειδή η τακτική της uber και κάθε παρόμοιας με την uber εταιρείας, είναι πλέον γνωστή – πρώτα χρησιμοποιεί τα ταξί ως δόλωμα για να εισέλθει νόμιμα σε μια αγορά και μετά χρησιμοποιεί οποιοδήποτε ΙΧ αυτοκίνητο- συνιστούμε μεγάλη προσοχή. Κανείς ταξιτζής μη γίνει συνεργάτης της uber, κανείς ταξιτζής μην γίνει δούρειος ίππος για τα σχέδια της εταιρίας που έχει στοχοποιήσει το μεταφορικό έργο των ταξί σε όλο τον κόσμο.
Η Ομοσπονδία σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών έχει δρομολογήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να σταματήσει κάθε προσπάθεια εισόδου της Uber στη χώρα μας. Σε αυτή την προσπάθεια πρέπει να είμαστε όλοι ενωμένοι. Συσπειρωθείτε στα ραδιοταξί σε όλη τη χώρα για να κρατήσουμε το μεταφορικό έργο για το ταξί εμείς οι ίδιοι. Όσοι ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και κερδίζουν από μας έχουν μοναδικό στόχο να φτιάξουν το πελατολόγιό τους με την συμβολή τη δική μας και μετά να μας εξαφανίσουν. Μόνο τα ράδιο ταξί είναι οργανωμένες επιχειρήσεις εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού από εμάς τους ίδιους και χρησιμοποιούν για την εξυπηρέτηση των πολιτών κάθε μορφής τεχνολογία για τον σκοπό αυτό . Μόνο Λέμε ναι στην τεχνολογία, με τους κανόνες που ορίζει η ελληνική νομοθεσία. Όχι στους νταβατζήδες από όπου κι αν προέρχονται.
Κανείς Έλληνας ταξιτζής, συνεργάτης της uber. Συνάδελφοι είμαστε σε ετοιμότητα».