Πανελλαδικές 2017: Πότε θα καταργηθούν - Όλες οι αλλαγές σε Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο
Πανελλήνιες - Πανελλαδικές: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις αλλαγές που προετοιμάζονται στην Παιδεία
«ΣΑΡΩΤΙΚΟ» ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ... ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ
Από τον προσεχή Σεπτέμβριο θα μπουν σε εφαρμογή οι αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, αλλαγές οι οποίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2020.
Μια από τις πρώτες αλλαγές που αναμένονται στην Παιδεία, είναι αυτή της επέκτασης του προγράμματος του ολοήμερου σχολείου στα Δημοτικά, από τον Σεπτέμβριο του 2017 ενώ το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με τη θέσπιση του Εθνικού Απολυτηρίου, αναμένεται να «εγκαινιαστεί» τον Ιούνιο του 2020.
Δείτε αναλυτικά όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας:
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Ι. Προσχολική αγωγή
Στην Ελλάδα, η προσχολική εκπαίδευση έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Από το σχολικό έτος 2016-2017, όλα τα νηπιαγωγεία στην Ελλάδα λειτουργούν με βάση το πρότυπο ενός ενιαίου, ολοήμερου προγράμματος. Για πρώτη φορά, 13.373 μονάδες προσχολικής αγωγής έχουν ήδη ένα θεσμικά καθορισμένο διδακτικό πρόγραμμα, όπως όλα τα άλλα σχολεία, και οι εγγραφές των νηπίων θα γίνονται στο εξής τον Μάιο, έτσι ώστε το Υπουργείο να προγραμματίζει έγκαιρα τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Το ενιαίο ολοήμερο πρόγραμμα για την προσχολική αγωγή θα προσφέρει ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα νηπιαγωγεία, περιορίζοντας τις διαφορές τους και συνεπώς μειώνοντας τις ανισότητες ανάμεσα στις σχολικές μονάδες που λειτουργούν με δύο διαφορετικές τάξεις και δύο διαφορετικά προγράμματα.
Ο περαιτέρω προγραμματισμός περιλαμβάνει:
- Βελτίωση της προσχολικής εκπαίδευσης μέσω της συνεχιζόμενης κατάρτισης και, με βάση την κατάλληλη συγκριτική αξιολόγηση των αναγκών σε πόρους, το διορισμό εκπαιδευτικών στα νηπιαγωγεία.
- Εκτίμηση της ενδεχόμενης ανάγκης επέκτασης της προσχολικής αγωγής με την προσθήκη ενός ακόμη έτους φοίτησης.
- Εκτίμηση των ωφελειών της σταδιακής μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα 20 προνήπια/βρέφη ανά εκπαιδευτικό, με βάση τις διεθνείς πρακτικές.
- Μεταρρύθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων με έμφαση στη διαφοροποιημένη παιδαγωγική (εκπαίδευση προσφύγων, μετανάστες, ευπαθείς κοινωνικές ομάδες).
- Αποτίμηση του ενιαίου ολοήμερου προγράμματος στη προσχολική αγωγή και διορθωτικές παρεμβάσεις για την απαλοιφή δυσλειτουργιών που πιθανώς παρατηρηθούν.
ΙΙ. Δημοτικό σχολείο
Στο δημοτικό σχολείο έχουν ήδη γίνει μεταρρυθμίσεις, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι η συστηματική εισαγωγή του προτύπου ενός ενιαίου, ολοήμερου σχολείου. Το νέο ενιαίο, ολοήμερο δημοτικό σχολείο διατηρεί τα θετικά χαρακτηριστικά του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) και επεκτείνεται πλέον σε όλα τα σχολεία με τέσσερις ή περισσότερες τάξεις (3555 σχολεία), συγκριτικά με τα 1.337 σχολεία στα οποία εφαρμοζόταν πριν.
Τα επόμενα βήματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι τα ακόλουθα:
- Σχεδιασμός του θεσμικού πλαισίου για την επέκταση του ενιαίου, ολοήμερου προγράμματος σε άλλα περίπου 700 σχολεία, μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια (θα σχεδιαστεί το εκπαιδευτικό έτος 2016-2017 και θα εφαρμοστεί το 2017-2018).
- Βελτίωση του προγράμματος που θα υλοποιείται κατά τις απογευματινές ώρες, με τον διορισμό ενός επόπτη σε κάθε σχολική μονάδα.
- Αλλαγή της μεθόδου αξιολόγησης των μαθητών με βάση μια περιγραφική ποιοτική - μέθοδο, που θα ανατροφοδοτείται από τον μαθητή και θα ενισχύει τη συνεργατικότητα,
- Εφαρμογή της ευέλικτης ζώνης σε όλα τα δημοτικά σχολεία, με την εισαγωγή διεπιστημονικών εργασιών σε όλα τα μαθήματα.
- Αξιολόγηση του πεδίου εφαρμογής ενός προγράμματος σχολικών συγχωνεύσεων προκειμένου να διευκολυνθεί η σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.
Η περαιτέρω εκπαίδευση των εκπαιδευτικών αποτελεί προτεραιότητα και διαρκή ανάγκη, η οποία θα πρέπει να ενταχθεί στο «εθνικό σύστημα διαρκούς επιμόρφωσης». Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα ολοκληρώσει την προετοιμασία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν μετατραπεί σε «εξεταστικά κέντρα», υποβαθμίζοντας σταδιακά την παιδαγωγική και εκπαιδευτική τους δυναμική. Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει υποκατασταθεί από τη σκιώδη εκπαίδευση (φροντιστήρια), γεγονός που υπονομεύει την καθεαυτό εκπαιδευτική διαδικασία. Οι επιπτώσεις αυτής της κατάστασης ήταν μάλλον καταστροφικές για τις μεγαλύτερες τάξεις του Λυκείου. Το πρόβλημα αυτό δεν είναι όμως μόνο εκπαιδευτικό, αλλά και βαθύτατα κοινωνικό.
Η αναδιοργάνωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στοχεύει στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού της ρόλου, της αυτονομίας της και της ανεξαρτησίας κάθε βαθμίδας, έτσι ώστε να προσφέρει τα μέγιστα εκπαιδευτικά οφέλη στους μαθητές. Η μεταρρύθμιση του Γυμνασίου θέτει τις βάσεις για μια πιο διεισδυτική και πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση των μαθητών, απαλλαγμένη από τον αυστηρό εξετασιοκρατικό χαρακτήρα. Η δημιουργία μια αυτόνομης βαθμίδας ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Λύκειο) θα προετοιμάσει τους μαθητές για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δίνοντας τους όλα τα απαραίτητα εφόδια, χωρίς ωστόσο να αναιρεί τον αυτόνομο εκπαιδευτικό ρόλο του σχολείου. Η αυτονομία του Λυκείου ως εκπαιδευτική βαθμίδα θα πρέπει να υπογραμμιστεί.
Για να επιτύχουν όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, προϋπόθεση αποτελεί η ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και η αναβάθμιση της θέσης της στην ελληνική κοινωνία. Αυτό θα καταστήσει την επαγγελματική εκπαίδευση ελκυστικότερη και θα αυξήσει τον αριθμό των μαθητών.
Σημαντικό στοιχείο της όλης προσπάθειας είναι η συνεχής κατάρτιση του εκπαιδευτικού προσωπικού και η ανάπτυξη του απαραίτητου θεσμικού πλαισίου.
Επιπρόσθετα, η βελτίωση της βασικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και η περαιτέρω κατάρτισή τους θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην όλη προσπάθεια. Με αυτό τον σκοπό έχει συγκροτηθεί μια επιτροπή, αποτελούμενη από εμπειρογνώμονες του Υπουργείου και πανεπιστημιακούς, η οποία θα οργανώσει τη βασική κατάρτιση των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα πορίσματά της αναμένονται.
Ι. Νέο Γυμνάσιο
- Δύο τετράμηνα αντί των τριών τριμήνων. Με αυτόν τον τρόπο, κατανέμονται καλύτερα οι εξεταστικές περίοδοι στη διάρκεια του σχολικού έτους, θα μειωθεί το βάρος των εξετάσεων και θα υπάρξει περισσότερος χρόνος για ποιοτική διδασκαλία.
- Η διδασκαλία θα ολοκληρώνεται στο εξής στις 31 Μαίου (αντί για τα μέσα Μαϊου) και οι εξετάσεις θα γίνονται τον Ιούνιο σε 4 μαθήματα (επί του παρόντος: Νέα ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά). Σύντομα, ένα πιο ορθολογικό πρόγραμμα που θα σέβεται τόσο τον αριθμό των μαθημάτων όσο και τις ώρες της διδασκαλίας τους θα αρχίσει να θεσμοθετείται σταδιακά στα σχολεία, αντί για την πληθώρα των μαθημάτων που εξετάζονται στο υπάρχον σύστημα (12-14). Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, έχει συγκροτήσει επιτροπές για τον εξορθολογισμό των αναλυτικών προγραμμάτων.
- Προβλέπεται η ενισχυτική διδασκαλία μετά το τέλος των προαγωγικών εξετάσεων για τους μαθητές που δεν συγκέντρωσαν προβιβάσιμο βαθμό σε ένα ή περισσότερα μαθήματα.
- Τρεις διδακτικές ώρες (ελεύθερη επιλογή) θα μπορούν να διατεθούν από τους διδάσκοντες κατά βούληση με ποικίλους τρόπους (δημιουργική απασχόληση, ενισχυτική διδασκαλία, συνελεύσεις καθηγητών). Ταυτόχρονα, θα επιδιωχθεί η αναβάθμιση των βιωματικών δράσεων και των συνθετικών εργασιών.
- Πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών παράλληλα με το υπάρχον αριθμητικό σύστημα.
ΙΙ Νέο Λύκειο και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια βασίζεται στις πανελλαδικές εξετάσεις, ένα σύστημα που με τα χρόνια έχει κερδίσει τη συναίνεση της κοινωνίας ως λειτουργικό και μάλλον αδιάβλητο . Το σύστημα αυτό, ωστόσο, έχει εξαντλήσει τις ωφέλιμες δυνατότητές του και παίζει ελάχιστο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό ρόλο, αφού δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι οι μαθητές θα σπουδάσουν το αντικείμενο που τους ενδιαφέρει πραγματικά. Μια από τις πολλές αρνητικές επιπτώσεις του είναι επίσης ότι σταδιακά υπονόμευσε (έως και ακύρωσε) την εκπαιδευτική διαδικασία στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου και σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα έξω από το σχολείο και μελετούν αποκλειστικά τα μαθήματα που εξετάζονται για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.
Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να αναβαθμίσει το Λύκειο και να αποκαταστήσει την ενδεδειγμένη λειτουργία του και τον παιδαγωγικό του ρόλο. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εισαγωγικές εξετάσεις όπως ισχύουν αυτή την στιγμή θα καταργηθούν και η εισαγωγή στα ΑΕΙ θα γίνεται με βάση την επίδοση στο Λύκειο. Η εφαρμογή αυτής της μεταρρύθμισης προϋποθέτει ριζικές αλλαγές στα ΑΕΙ, που θα πρέπει να προγραμματιστούν παράλληλα με τις αλλαγές στο Λύκειο.
Πριν την κατάργηση της σημερινής μορφής των πανελλαδικών εξετάσεων θα πρέπει να έχουν αναλυθεί διεξοδικά τα προβλήματα της σημερινής κατάστασης, να έχουν αποτιμηθεί οι προτάσεις του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία καθώς και η σχετική ευρωπαϊκή εμπειρία. Οι προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις θα πρέπει να είναι το αποτέλεσμα εκτενούς διαλόγου με ειδικούς και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Θα πρέπει επίσης να υπάρξει όσο το δυνατόν ευρύτερη κοινωνική και πολιτική συναίνεση καθώς και μια μεταβατική περίοδος μέχρι την πλήρη ανάπτυξη της μεταρρύθμισης. Το έργο αυτό το έχει αναλάβει η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Το Χρονοδιάγραμμα
Δημοσίευση της νέας Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση, η οποία, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει: α) την εκπόνηση ενός νέου μοντέλου αποκεντρωμένης εκπαίδευσης για την Ελλάδα, β) μεθόδους για την εφαρμογή της σχολικής αυτό-αξιολόγησης, γ) βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, δ) βελτίωση της διακυβέρνησης και της εδραίωσης του δικτύου των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ε) βελτίωση της συνάφειας των μαθησιακών αποτελεσμάτων με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, στ) γενικές μεθόδους αποτίμησης των ανθρώπινων και υλικών πόρων καθώς και της χρηματοδότησης που αφιερώνεται στην εκπαίδευση στην Ελλάδα μέσα στα όρια του μεσοπρόθεσμου προγράμματος. | Οκτώβριος 2017 |
Σχέδιο νόμου: Νέες αρμοδιότητες, αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και αξιολόγησης στελεχών της εκπαίδευσης, νέα κριτήρια επιλογής προσωπικού και υπεύθυνων δομών και νέα ορθολογική κατανομή τους ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Αύξηση παιδαγωγικής και διοικητικής αυτονομίας των σχολείων και διαδικασιών βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω αυτοαξιολόγησης. Ο νέος νόμος αφορά: 1. Διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων 2. Διευθυντές Εκπαίδευσης 3. Περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης 4. Διευθυντές εκπαιδευτικών θεμάτων στις Διευθύνσεις 5. Σχολικούς Συμβούλους 6. Υπεύθυνους Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Υγείας, Πολιτιστικά Προγράμματα, Επαγγελματική Σταδιοδρομία). 7. Επικεφαλής των σημείων επαφής για νέους σπουδαστές 8. Προϊστάμενους Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης 9. Προϊστάμνους Κέντρων Προσανατολισμού και Καθοδήγησης 10. Επικεφαλής των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών 11. Προϊστάμενους Κέντρων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών 12. Διευθυντές / Αναπληρωτές Διευθυντές Περιφερειακών Κέντρων Κατάρτισης Λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις που δημιουργεί ο υφιστάμενος συγκεντρωτικός τρόπος διοίκησης, θα γίνουν αλλαγές προκειμένου να ενισχυθούν οι πρωτοβουλίες που παίρνει η κάθε σχολική μονάδα. Δημιουργία εποικοδομήματος: Κεντρική Υποστηρικτική Δομή της Εκπαιδευτικής Κοινότηταςπου θα συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (5-12 μέλη του προσωπικού) | Μεσοπρόθεσμα:υιοθέτηση του νόμου και των απαραίτητων υπουργικών διατάξεων: Ιούνιος 2017 Μεσοπρόθεσμα:Έναρξη της αυτοαξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας το σχολικό έτος 2017-2018 Ολοκλήρωση της επιλογής όλων των διευθυντών και των στελεχών εκπαίδευσης (λίστα 1-12 της πρώτης στήλης) μέχρι τον Αύγουστο του 2018 |
Εξορθολογισμός της διαχείρισης του διδακτικού προσωπικού 1. Βελτίωση του κεντρικού πληροφοριακού συστήματος, ώστε να παρέχει αξιόπιστα δεδομένα για τον μαθητικό πληθυσμό και το διδακτικό προσωπικό. 2. Η ενοποίηση των συναφών τομέων, έτσι ώστε (α) να είναι πιο πιθανό οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν τις ώρες διδασκαλίας τους σε ένα ή δύο σχολεία, αποκτώντας έτσι αίσθηση του «συνανήκειν», γεγονός που αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργό συμμετοχή τους στον σχεδιασμό και την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής εργασίας (β) να μην δαπανάται περιττή ενέργεια στην μετακίνηση από το σχολείο στο σχολείο (γ) να διευκολύνεται η διαχείριση του προσωπικού. 3. Χρήση της εμπειρίας των προσπαθειών του περασμένου έτους για εξορθολογισμό της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών στα σχολεία, έτσι ώστε οι διαδικασίες μετάθεσης, προαγωγής και πρόσληψης μόνιμων και αναπληρωτών/ωρομισθίων εκπαιδευτικών (α) να επιτύχει το στόχο της πλήρωσης όλων των θέσεων του διδακτικού προσωπικού σε όλα τα σχολεία πριν ανοίξουν (β) να διεξάγονται με αυτόματη, μηχανογραφημένη διαδικασία για να εξασφαλίζεται η αμεροληψία της διαδικασίας. | Βραχυπρόθεσμα:Βελτίωση πληροφορικού συστήματος: Δεκέμβριος 2017
Βραχυπρόθεσμα:Ενοποίηση τομέων: τέλος Νοεμβρίου 2017 Μεσοπρόθεσμα: Να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ενέργειες για την τοποθέτηση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέχρι τις 31 Αυγούστου 2017. |
Νόμος για τη βελτίωση του αναστοχασμού και του ελέγχου της εφαρμογής του σχολικού προγραμματισμού μέσω διαδικασιών αυτοαξιολόγησης και νέων αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολείου (εκπαιδευτική αυτονομία σχολικής μονάδας) Ένα νέο πλαίσιο αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Διδασκόντων θα τεθεί σε εφαρμογή προκειμένου να διευρυνθούν τα θέματα στα οποία μπορεί να ληφθούν αποφάσεις χωρίς να απαιτείται έγκριση από μια ανώτερη αρχή (εσωτερικοί κανονισμοί για τις διαδικασίες, σχεδιασμός εκπαιδευτικών επισκέψεων και ταξιδιών, εξωσχολικά προγράμματα, ενισχυτική διδασκαλία για αδύναμους μαθητές, κλπ.) Ένα πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές) και του σχολικού συμβούλου για την εκπαιδευτική ευθύνη του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου στην αρχή του σχολικού έτους, την αναπροσαρμογή του στα μέσα του έτους και την αποτίμηση της υλοποίησής του στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Υ.Γ. Φέτος το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα για το γυμνάσιο μειώθηκε κατά τρεις ώρες ανά τάξη και αυτές οι ώρες προσφέρθηκαν για ελεύθερη αξιοποίηση σε κάθε σχολείο. | Μεσοπρόθεσμα:Εφαρμογή: Σεπτέμβριος 2017 Μεσοπρόθεσμα:Εφαρμογή Σεπτέμβριος 2017 |
Νέο πλαίσιο λειτουργίας για τις σχολικές κοινότητες | Βραχυπρόθεσμα:Εφαρμογή: Δεκέμβριος 2016 |
Αναλυτικά προγράμματα ανά μάθημα (ριζική αναθεώρηση προγραμμάτων σπουδών) Μετά τη δημοσίευση των νέων προγραμμάτων σπουδών για τις ξένες γλώσσες και τα θρησκευτικά (που είχαν αρχίσει να συντάσσονται από προηγούμενες κυβερνήσεις), εκπονείται η κατάρτιση νέων προγραμμάτων σπουδών για πολλά μαθήματα. Μετά την υποβολή των αποτελεσμάτων του εθνικού διαλόγου, επιτροπές όλων των κλάδων εργάστηκαν υπό την εποπτεία του ΙΕΠ και έθεσαν ορισμένες γενικές αρχές και επιλεγμένα θέματα / έννοιες που θεωρούσαν σημαντικές και κατάλληλες για την ηλικία των μαθητών σε κάθε τάξη. Τα αναλυτικά προγράμματα που είχαν καταρτιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση θα αξιολογηθούν με βάση αυτά τα κριτήρια και ακολούθως είτε θα βελτιωθούν, είτε θα δημοσιευθούν ως έχουν είτε θα απορριφθούν και θα εκδοθούν από την αρχή. | Μεσοπρόθεσμα Τα νέα αναλυτικά προγράμματα θα δημοσιεύονται σταδιακά από τον Μάρτιο του 2017 ως τον Μάρτιο του 2018 |
Εφαρμογή του ηλεκτρονικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ριζική αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών) Σκοπός είναι να εξασφαλιστεί ότι η προετοιμασία στα δημόσια σχολεία είναι επαρκής, ώστε οι μαθητές να μπορούν να αποκτήσουν πιστοποιητικά γλωσσικής επάρκειας. | Βραχυπρόθεσμα: Δεκέμβριος 2017 |
Ενοποίηση της νομοθεσίας για το Γυμνάσιο (εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας) (Αντιμετώπιση της δυσκολίας που προκύπτει από τη διασπορά των διατάξεων σχετικά με τα Γυμνάσια σε πολλά προεδρικά διατάγματα) Παράλληλος εκσυγχρονισμός των διατάξεων περί κυρώσεων και απουσιών των μαθητών | Μεσοπρόθεσμα:Ιούνιος 2017 |
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών Α) Βασική εκπαίδευση 1. σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό υλικό (συστάσεις της επιτροπής IEΠ) 2. σχετικά με τις αλλαγές στην αξιολόγηση της ελληνικής λογοτεχνίας και των μαθημάτων ξένων γλωσσών Εκτεταμένη εκπαίδευση 1. Διαμορφωτική και περιγραφική αξιολόγηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση 2. Διαφοροποιημένη διδασκαλία 3. Νέες μέθοδοι διδασκαλίας και εργαλεία | Βασική εκπαίδευση: Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2016 Φάση 1: επιμόρφωση σχολικών συμβούλων και εκπαιδευτικών Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2016 Φάση 2 Ιανουάριος-Μάρτιος 2017: Φάση 3 Εκτεταμένη εκπαίδευση Α) Διαμορφωτική:Φάση 1 Δεκέμβριος 2016-Ιούνιος 2017(πιλοτική φάση) Γενική εκπαίδευση:Φάση 1 – Φάση 2: Μάρτιος 2017-Δεκέμβριος 2019 |
Εφαρμογή νέας δομής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και νέας μεθόδου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση | Μακροπρόθεσμα: Το Σεπτέμβριο 2017 θα ξεκινήσει η σταδιακή εφαρμογή το 2018 |
Σχέδιο για την εκπαίδευση ενηλίκων | Ιούνιος 2017 |
Νόμος για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση | Αύγουστος 2017 |