Αντίστροφη μέτρηση για τον νέο χάρτη του Μετρό
Ποιες περιοχές θα εξυπηρετούν οι 14 σταθμοί της γραμμής 4-Οι συρμοί θα κινούνται χωρίς οδηγό
Σε νέα «ρότα» θα μπει το Μετρό στην Αττική, καθώς δημιουργείται νέα γραμμή, η οποία αναμένεται να δώσει «ανάσα» σε χιλιάδες επιβάτες.
Πρόκειται για τη γραμμή 4 που θα ξεκινά από το Γαλάτσι, θα ανεβαίνει μέχρι τα Ιλίσια και θα φθάσει μέσω Καισαριανής και Ζωγράφου έως της περιοχής Γουδή.
Η κατασκευή της πρώτης φάσης της γραμμής, η οποία θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2015, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα ολοκληρωθεί σε επτά χρόνια.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε συνέντευξη Τύπου, στην οποία παραβρέθηκαν ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας, οι σταθμοί θα είναι θα είναι 14 και όχι εννιά όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, ενώ οι συρμοί της γραμμής θα κινούνται χωρίς οδηγό.
Όπως ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης, το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής, που θα ξεκινήσει από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήξει στο Γουδή, περνώντας μέσα από πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και την περιοχή του Ζωγράφου.
Σημαντικά θα είναι και τα περιβαλλοντικά οφέλη, καθώς υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν στους δρόμους του λεκανοπέδιου 53.000 λιγότερα ΙΧ αυτοκίνητα την ημέρα.
«Η γραμμή 4 καλύπτει ένα εμφανές κενό»
Για πολύ σημαντικό έργο έκανε λόγο ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης. «Η γραμμή 4 καλύπτει ένα εμφανές κενό» τόνισε, σημειώνοντας ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική και η διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες.
Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου θα ανέλθει στα 1,2-1,3 δισ. ευρώ, και οι πόροι θα εξασφαλιστούν μέσω δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (800 εκατ.) και από το ΕΣΠΑ της περιόδου2014–2020).
Η γραμμή 4, όταν ολοκληρωθεί στο σύνολο της (θα φτάσει δηλαδή μέχρι τη Λυκόβρυση, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός), θα έχει μήκος 32 χλμ, με 30 σταθμούς και προϋπολογισμό 3,3 δισ. ευρώ. Περισσότεροι από 500.000 επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν κατά 480 τόνους ημερησίως.
Με την ολοκλήρωση της Α φάσης, 17 συρμοί, όλοι νέας τεχνολογίας, που θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα εξυπηρετούν τη νέα γραμμή, ενώ όταν θα κατασκευασθεί και θα λειτουργήσει μέχρι τη Λυκόβρυση, οι συρμοί θα φτάσουν τους 38.