Είχε κλειδωθεί έξω από το πιλοτήριο ο ένας πιλότος - Τα σενάρια γύρω από τη συντριβή
Ένας από τους δύο πιλότους τουγερμανικού Airbus που συνετρίβητην Τρίτη (24/03/2015) στις γαλλικές Άλπεις, με τραγικό απολογισμό το θάνατο 150 ανθρώπων,είχε κλειδωθεί έξω από το πιλοτήριο του αεροπλάνου και δεν μπόρεσε να επιστρέψει στη θέση του προτού το Airbus προσκρούσει στο έδαφος,αποκάλυψε σε δημοσίευμά της η αμερικανική εφημερίδα New York Times,επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν στοιχεία από τον καταγραφέα συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης (μαύρο κουτί) - Για σενάριο «αυτοκτονίας» κάνουν λόγο τα γαλλικά ΜΜΕ - Ο κυβερνήτης παρέμεινε μόνος του στο πιλοτήριο, σύμφωνα με την εφημερίδα Le Monde. Το αντίθετο αναφέρει το τηλεοπτικό δίκτυο M6.
Η γερμανική εφημερίδα Bild έδωσε πριν από λίγο στη δημοσιότητα τα ονόματα των δύο πιλότων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι δύο πιλότοι ήταν: ο Patrick S. και ο Andreas L.
Και οι δύο πιλότοι είναι Γερμανοί, υποστηρίζει το δημοσίευμα.
«Ακούγεται μια ήρεμη συνομιλία μεταξύ των δύο πιλότων. Στη συνέχεια ο ένας ακούγεται να σηκώνεται και να βγαίνει έξω από το πιλοτήριο. Ο χειριστής που ήταν έξω από το πιλοτήριο χτυπά στη συνέχεια ελαφρά την πόρτα χωρίς να του απαντήσει κανείς», υποστηρίζει ένας ερευνητής του καταγραφέα των συνομιλιών, σύμφωνα με το δημοσίευμα των New York Times. «Και τότε χτυπά την πόρτα πιο δυνατά αλλά και πάλι δεν λαμβάνει απάντηση. Δεν υπήρξε καμία απάντηση», είπε ο ερευνητής που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του μιλώντας στους Νίκολας Κλαρκ και Νταν Μπιλέφκσι.
«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», πρόσθεσε η πηγή, δίχως να δώσει άλλες λεπτομέρειες. Δεν διευκρινίζεται αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης, ωστόσο με δημοσίευμά της η γαλλική εφημερίδα Le Monde αναφέρει ότι πρόκειται για τον δεύτερο, που άφησε τον έμπειρο κυβερνήτη μόνο του στο πιλοτήριο. Από την πλευρά του το τηλεοπτικό δίκτυο Μ6 αναφέρει το αντίθετο, μεταδίδοντας ότι ο κυβερνήτης φώναζε στον συγκυβερνήτη: «Αντρέας, άνοιξε αυτήν την πόρτα».
Η αποκάλυψη των New York Times δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί από επίσημες πηγές, τη στιγμή που συνεχίζονται οι έρευνες των ειδικών του Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων στο Παρίσι, όπου βρίσκεται το μαύρο κουτί του μοιραίου Airbus, στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο (CVR).
Παράλληλα, συνεχίζονται σήμερα οι έρευνες στο σημείο της συντριβής του Airbus της Germanwings, με κύριο στόχο τον εντοπισμό και την ανάσυρση των πτωμάτων, αλλά και τον εντοπισμό του δεύτερου μαύρου κουτιού. Οι εικόνες που μεταφέρουν οι άνδρες που συμμετέχουν είναι σοκαριστικές.
Σε δημοσίευμά της η γαλλική εφημερίδα Le Parisien, επικαλούμενη μαρτυρίες από διασώστες και άνδρες που συμμετέχουν στην επιχείρηση στις γαλλικές Άλπεις, αναφέρει ότι τόσο το αεροπλάνο όσο και τα πτώματα των θυμάτων έχουν κομματιαστεί: «Από τα πτώματα των επιβαινόντων δεν έχει μείνει σχεδόν τίποτα», ανέφερε ένας από τους ειδικούς που συμμετέχουν στις έρευνες, σημειώνοντας ότι θα είναι τρομερά δύσκολο να μεταφέρουν τα νέα στους συγγενείς.
Όσον αφορά το δεύτερο κουτί, αυτό το οποίο καταγράφει δηλαδή τα δεδομένα της πτήσης, εχθές (25/03/2015) έγινε γνωστό ότι βρέθηκε η θήκη του, ωστόσο δεν εντοπίστηκε η κάρτα μνήμης, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.
Στο σημείο της συντριβής φθάνουν σήμερα οι συγγενείς των θυμάτων.
Δείτε ζωντανά τις εικόνες από το σημείο των ερευνών:
Ειδικός, μιλώντας το πρωί στο γαλλικό BFM TV, υποστήριξε ότι κάποιος «έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο» στο βουνό, τη στιγμή που το σενάριο αυτοκτονίας αναφέρεται σήμερα από τα γαλλικά ΜΜΕ.
Ο Ζαν Σερά, μιλώντας στο BMF TV εξήγησε τη διαδικασία, και τόνισε ότι κάποιος, μέσα από το πιλοτήριο, είχε κλειδώσει την πόρτα: «Παίρνω το ρίσκο. Κάποιος έριξε το αεροπλάνο», υποστήριξε ο Σερά μιλώντας στο BFM TV, κάνοντας λόγο για «σενάριο αυτοκτονίας», τη στιγμή που το Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων στο Παρίσι δεν έχει σχολιάσει τις αποκαλύψεις.
Στη δημοσιότητα δόθηκε σήμερα ένα βίντεο το οποίο παρουσιάζει τη διαδικασία κλειδώματος και ξεκλειδώματος της πόρτας του πιλοτηρίου στα Airbus A320.
Όπως αναφέρεται στο βίντεο, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, είναι δυνατό να ξεκλειδώσει η πόρτα, απ'έξω, με τη χρήση ενός ειδικού κωδικού. Κάτι το οποίο ισχύει, για παράδειγμα, και για την περίπτωση που οι κυβερνήτες έχουν χάσει τις αισθήσεις τους.
Υπάρχει ωστόσο το ενδεχόμενο, όποιος βρίσκεται στο πιλοτήριο και διαθέτει τις αισθήσεις του, να αρνηθεί -για λόγους ασφαλείας- το ξεκλείδωμα της πόρτας, κάτι το οποίο φοβούνται ειδικοί στην περίπτωση του Airbus της Germanwings.
Δείτε το βίντεο:
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν τα γαλλικά ΜΜΕ δύο είναι τα επικρατέστερα σενάρια:
α. Ο πιλότος που βρισκόταν στο πιλοτήριο έχασε τις αισθήσεις του, πράγμα το οποίο ωστόσο δεν εξηγεί γιατί δεν κατάφερε ο δεύτερος πιλότος να ξεκλειδώσει την πόρτα.
β. Το άτομο που βρισκόταν στο πιλοτήριο έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο στο βουνό, κλειδώνοντας τον δεύτερο πιλότο απ'έξω.
Eπισήμως, ο διευθυντής της γαλλικής Υπηρεσίας Έρευνας και Ανάλυσης αεροπορικών δυστυχημάτων (BEA), τόνισε από την πλευρά του την Τετάρτη (25/03/2015), σε συνέντευξη Τύπου, ότι πολλά από τα δεδομένα που έχουν ανακτηθεί, είναι αξιοποιήσιμα: «Καταφέραμε να ανακτήσουμε μέρος του ηχητικού υλικού και αξιοποιήσιμα αρχεία, ωστόσο, είναι πολύ νωρίς να προχωρήσουμε σε συμπεράσματα για το τι συνέβη», είπε ο Ρεμί Ζουτί, προσθέτοντας, ωστόσο, πως θα χρειαστεί χρόνος, ίσως και μήνες, για να ολοκληρωθεί η ανάλυση των δεδομένων που έχουν ανακτηθεί. Παράλληλα, δήλωσε πως δεν είναι γνωστή η διάρκεια των συνομιλιών, ούτε η γλώσσα στην οποία μιλούσαν οι κυβερνήτες.
Σύμφωνα με πηγή που μετέχει στην αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης, και την οποία επικαλούνται οι New York Times, η γλώσσα που ακούγεται είναι τα γερμανικά. Επίσης στο τέλος της ηχογράφησης ακούγεται ένας συναγερμός που προφανώς είναι το σήμα το οποίο προειδοποιεί για την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος.
Ο γενικός εισαγγελέας της Μασαλίας Μπρις Ρομπέν, ο οποίος είναι επιφορτισμένος με τις έρευνες για τη συντριβή του A320 Germanwings, θα δώσει συνέντευξη Τύπου στις 12.30 τοπική ώρα (13.30 ώρα Ελλάδος), ενώ η Lufthansa και η Germanwings θα πραγματοποιήσουν συνέντευξη Τύπου σήμερα στις 15.30 προκειμένου να παρέχουν περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με το δυστύχημα στην πτήση 4U 9525. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Carsten Spohr και ο εκπρόσωπος του Διοικητικού Συμβουλίου της Germanwings Thomas Winkelmann θα κάνουν δηλώσεις.
Το προφίλ των πιλότων
Η γερμανική εφημερίδα Bild έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των δύο πιλότων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι δύο πιλότοι ήταν: ο Patrick S. και ο Andreas L. Και οι δύο πιλότοι είναι Γερμανοί, υποστηρίζει το δημοσίευμα.
Ο κυβερνήτης του αεροπλάνου, Patrick S., είχε καταγωγή από το Ντίσελντορφ και ήταν πατέρας δύο παιδιών.
Ο συγκυβερνήτης, Andreas L., είχε καταγωγή από το Montabaur, στα δυτικά της Γερμανίας. «Ζούσε στο σπίτι των γονιών του και διατηρούσε ένα διαμέρισμα στο Ντίσελντορφ», είπε ο δήμαρχος της περιοχής.
Πηγή των ερευνών δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο συγκυβερνήτης της πτήσης είχε μπει «πρόσφατα στην εταιρεία Germanwings που είναι θυγατρική της Lufthansa». Η πρόσληψή του έγινε τον Σεπτέμβριο του 2013 και στο βιογραφικό του είχε μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης (630 όπως ανακοίνωσε η Lufthansa).
Η Lufthansa δεν έχει επιβεβαιώσει τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο ένας από τους δύο πιλότους βρέθηκε μόνος του στη διακυβέρνηση του αεροσκάφους, την ώρα που ο δεύτερος πιλότος (ο συγκυβερνήτης σύμφωνα με την Le Monde) έμεινε αποκλεισμένος έξω από το cockpit.
Από την πλευρά της η Germanwings ανακοίνωσε:
«Θα κάνουμε τα πάντα για να αποκτήσουμε περισσότερες πληροφορίες και δεν θα συμμετάσχουμε σε εικοτολίες. Η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος ανήκει στις αρμόδιες αρχές».
Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους που συνετρίβη στις γαλλικές Αλπεις είχε περισσότερα από 10 έτη εμπειρίας και περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης σε αεροσκάφη Airbus στο ενεργητικό του, είχε ανακοινώσει από την Τρίτη η Germanwings.
Περισσότερες πληροφορίες για τους δύο πιλότους αναμένεται πάντως ότι θα βοηθήσουν τις έρευνες γύρω από τα αίτια του δυστυχήματος.
Δείτε τη 3D απεικόνιση με τα -μέχρι στιγμής- γνωστά δεδομένα για τη συντριβή του αεροπλάνου, από το NBC News: