Στην “παγίδα Alter” ύψους 183 εκατ. ευρώ οι διαφημιστικές εταιρείες
Ισχυρούς τριγμούς προκαλεί πλέον στη διαφημιστική αγορά η συνεχιζόμενη κρίση στο Alter...
Ισχυρούς τριγμούς προκαλεί πλέον στη διαφημιστική αγορά η συνεχιζόμενη κρίση στο Alter. Παρά το γεγονός ότι οι πληροφορίες το τελευταίο διάστημα μιλούσαν για εξεύρεση λύσης στον τηλεοπτικό σταθμό η κατάσταση επιδεινώνεται καθημερινά οδηγώντας εκ των πραγμάτων στην πλήρη απαξίωση.
Γνώστες της αγοράς λένε πλέον ότι μόνο ένας από μηχανής θεός μπορεί να σώσει το Alter και η διάσωση θα πρέπει να γίνει άμεσα πριν να μην έχει κανένα νόημα. Ήδη ο σταθμός ανέστειλε τη μετάδοση ειδήσεων, ζωντανών εκπομπών αλλά και μαγνητοσκοπημένων καθώς οι τεχνικοί έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας.
Η κίνηση αυτή των τεχνικών ουσιαστικά ανέστειλε κάθε δυνατότητα μετάδοσης ζωντανού ή και μαγνητοσκοπημένου προγράμματος.
Επιπλέον οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του σταθμού υπολογίζονται πλέον στα επίπεδα των 30 εκατ. ευρώ προσεγγίζοντας με ιλιγγιώδη ταχύτητα την καθαρή του θέση.
Στην κατάσταση που διαμορφώνεται αντιμέτωπες με τεράστια προβλήματα είναι τέσσερις μεγάλες διαφημιστικές και αδιευκρίνιστος αριθμών μικρότερων και media shops που έχουν εμπλακεί στο παρελθόν στην προαγορά τηλεοπτικού χρόνου.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η έκθεση της διαφημιστικής αγοράς στο Alter ανέρχεται σε 183 εκατ. ευρώ. Το μέγεθος είναι ιλιγγιώδες καθώς είναι διπλάσιο του τζίρου του σταθμού το 2009 γεγονός που δημιουργεί σοβαρές υπόνοιες και για άλλου είδους ύποπτες συναλλαγές.
Ήδη ο Γιώργος Κουρής με επιστολή του προς τις διαφημιστικές έχει θέσει εμμέσως το συγκεκριμένο θέμα και εφ όσον επιχειρηθεί διάσωση του καναλιού στην πρώτη γραμμή θα τεθεί η αμφισβήτηση περίεργων συναλλαγών.
Από τις μεγάλες διαφημιστικές που εμπλέκονται στην υπόθεση δύο βρίσκονται στα πρόθυρα λουκέτου, η μια μετά δυσκολίας μπορεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση, ενώ άλλη θυγατρική πολυεθνικής θα προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου, αφού προηγουμένως απολυθεί η εν Ελλάδι διοίκησή της.
Το πρόβλημα που δημιουργείται είναι πολυσύνθετο, καθώς δεν αφορά μόνο τις υπό κατάρρευση διαφημιστικές εταιρίες, αλλά και πολλά μέσα μαζικής ενημέρωσης με τα οποία έχουν συναλλαγές οι διαφημιστικές.
Είναι γνωστό άλλωστε ότι οι διαφημιστικές εισπράττουν κατά κόρον τοις μετρητοίς από τους πελάτες τους και πληρώνουν με πολύμηνες επιταγές. Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις διαφημιζόμενων που πληρώνουν με επιταγές, γεγονός που σημαίνει ότι θα βρεθούν να κυνηγούν επιταγές προκειμένου να μην τους προκύψουν κανόνια.
Στην καλύτερη των περιπτώσεων υπολογίζεται ότι το Alter μπορεί να οδηγήσει σε πολλαπλό ντόμινο την αγορά ΜΜΕ και να έχει επιπτώσεις στο τραπεζικό σύστημα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα από την κρίση στο Alter δεν το έχουν μόνο οι δανείστριες τράπεζες, αλλά και πλήθος άλλων τραπεζών που έχουν δανείσει διαφημιστικές και ΜΜΕ τα οποία απειλούνται από κατάρρευση.
Δεν είναι δε, λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι μπορεί αν σκάσει η βόμβα Alter να δημιουργηθεί «τρύπα» που θα αγγίζει το 1 δις ευρώ.
Πάντως υπό τις παρούσες συνθήκες δε φαίνεται άλλη λύση πλην της εφαρμογής του άρθρου 99 που θα οδηγήσει σε συμφωνία των πιστωτών του Alter να περικόψουν τις απαιτήσεις τους ώστε η ζημία να είναι κατά το δυνατόν μικότερη.
Οι δημοσιογράφοι του newscode.gr και του newsbomb.gr συνεχίζουν το ρεπορτάζ και παρακολουθούν επισταμένως το θέμα των επιπτώσεων στη διαφημιστική αγορά. Θα επανέλθουν με μεγάλο δημοσιογραφικό φάκελο.
Πηγή: newscode.gr