Το Facebook αλλάζει και γίνεται... εφημερίδα!
Το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο Facebook επιδιώκει να δώσει νέα πνοή στις ειδήσεις του, με έναν επανασχεδιασμό.
Η ειδησιογραφία του δικτύου αποκτά νέα στοιχεία, ανάλογα με εκείνα που διαθέτουν οι ιστοσελίδες.
Εν μέσω καταγγελιών ότι η ιστοσελίδα της εταιρείας έχει γίνει ένα συνονθύλευμα μονότονων συλλογισμών και τυχαίων εικόνων, η αναμόρφωση στοχεύει σε νέα στοιχεία ελέγχου που επιτρέπουν στους ανθρώπους να δημιουργήσουν ροές φωτογραφιών και άλλων υλικών σε οργανωμένα τμήματα.
Οι επενδυτές φαίνεται να καλωσορίζουν τη νέα εμφάνιση. Μετοχές του Facebook αυξήθηκαν κατά 4,1 % την Τρίτη. Αλλά η τιμή της μετοχής παραμένει σημαντικά χαμηλότερη από τα 38 δολάρια που ήταν η αρχική δημόσια προσφορά της ,τον περασμένο Μάιο.
Με τις αλλαγές, οι οποίες ξεκίνησαν την Πέμπτη, το Facebook, ελπίζει να μετατρέψει την ειδησεογραφία σε κάτι περισσότερο ,σε μια εφημερίδα επί παραγγελία που θα ταιριάζει με τα ενδιαφέροντα του καθενός από τους 1 δισεκατομμύριο και παραπάνω χρήστες σε όλο τον κόσμο.
Ειδικοί αλγόριθμοι του Facebook, οι οποίοι θα προσπαθούν να μαντέψουν τι ο κάθε χρήστης θέλει να δει, θα φιλτράρουν συνεχώς τα στοιχεία που θα εμφανίζονται στην κύρια σελίδα τους. Έτσι οι χρήστες θα είναι σε θέση να παρακολουθούν κυρίως θέματα που τους ενδιαφέρουν
Ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ, συν-ιδρυτής της εταιρείας και διευθύνων σύμβουλός, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι ήθελε το Facebook να γίνει "η καλύτερη εξατομικευμένη εφημερίδα στον κόσμο." Όπως ένας αρχισυντάκτης μιας εφημερίδας, έτσι και ο ίδιος θέλει η «πρώτη σελίδα» του Facebook να γίνει ακόμη πιο ελκυστική- ιδίως για τις μικρότερες οθόνες των κινητών συσκευών.
Είναι ασαφές βέβαια το πώς οι χρήστες θα αντιδράσουν στις αλλαγές. Κατά το παρελθόν, οι σημαντικές αλλαγές στο σχεδιασμό συχνά χαρακτηρίζονταν από καταγγελίες, τουλάχιστον αρχικά.