Σε λίγο και τα παράθυρα των αυτοκινήτων θα είναι «έξυπνα»
Σε λίγο δεν θα υπάρχει εξάρτημα των αυτοκινήτων που να μην ελέγχεται με κάποιον τρόπο ως προς τη λειτουργία του.
Του Γιάννη Σκουφή
Από τη στιγμή που τα σύγχρονα αυτοκίνητα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και η χρήση αισθητήρων γίνεται όλο και πιο ευρεία εξελίσσονται συνεχώς νέες δυνατότητες. Ακόμα και εκεί που πίστευες πως δεν υπάρχουν άλλες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα κρύσταλλα των αυτοκινήτων. Εδώ και κάποια χρόνια και ειδικά από τη στιγμή που οι ηλιοροφές έγιναν γυάλινες και μεγάλωσαν πολύ, εξελίχθηκαν κρύσταλλα που έχουν τη δυνατότητα να γίνονται πιο σκούρα όταν αυτό απαιτείται. Μια από τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται είναι η Intellignment Glass Control της Continental, η οποία χρησιμοποιεί φιλμ με δυνατότητα μεταβολής του βαθμού διαφάνειάς τους, τα οποία παρεμβάλλονται μεταξύ των κρυστάλλων.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει πλέον προχωρήσει τόσο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τα παράθυρα, καθώς έτσι μειώνεται η θερμοκρασία του εσωτερικού του αυτοκινήτου και απαιτείται λιγότερο εντατική χρήση του κλιματισμού. Που με τη σειρά της σημαίνει μειωμένη κατανάλωση και αντίστοιχα μικρότερες εκπομπές ρύπων.
Τα παραπάνω ακούγονται πολύ ωραία και high tech αλλά υπάρχει και επόμενο, ακόμα πιο εξελιγμένο βήμα που κατά πάσα πιθανότητα θα εφαρμόσει η BMW στην ηλεκτρική της ναυαρχίδα, το iNext.
Το iNext λοιπόν υπάρχει πιθανότητα να έχει έναν αισθητήρα ο οποίος θα καταγράφει τη θέση αλλά και την κίνηση του ήλιου και θα σκουραίνει προκαταβολικά τα σωστά παράθυρα προκειμένου να μην επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο η θερμοκρασία της καμπίνας.
To iNext αναμένεται να παρουσιαστεί το αργότερο στις αρχές του 2021, αλλά ακόμα είναι άγνωστο αν θα διαθέτει τη συγκεκριμένη δυνατότητα ευθύς εξαρχής.