Ένωση του κέντρου με τη δυτική Θεσσαλονίκη μέσω του City train

Την υπογραφή του Συμφώνου Συνεργασίας, για την ωρίμανση και την προώθηση υλοποίησης του έργου «Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος ενώνοντας το κέντρο της πόλης με τη Δυτική Προαστιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης CITY TRAIN», ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο.
3'

Η έγκριση δόθηκε χθες Δευτέρα 14 Απριλίου 2014, κατά τη διάρκεια της 8ης τακτικής συνεδρίασής του.

Στόχος του έργου είναι η λειτουργική διασύνδεση με εναλλακτικό συγκοινωνιακό μέσο σταθερής τροχιάς του κέντρου της Θεσσαλονίκης με την Δυτική αστική και προαστιακή ζώνη της, καθώς και η ενδυνάμωση των δημοσίων συγκοινωνιών σε περιοχές της Θεσσαλονίκης που παραδοσιακά υποεξυπηρετούνται, με την κατανάλωση ελάχιστων πόρων. Με το έργο επίσης θα επιτυγχάνεται η διασύνδεση των αστικών μέσων συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και η αποσυμφόρηση του Κεντρικού Επιβατικού Σιδηροδρομικού Σταθμού. Προκειμένου να διασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι για την υλοποίηση του έργου (προϋπολογισμού 10.000.000 ευρώ), το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει δρομολογήσει την ένταξή του, στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της επόμενης προγραμματικής περιόδου 2014-2020.

Το εν λόγω σύμφωνο συνεργασίας συντάχθηκε μετά από Δημόσια Διαβούλευση και τον συντονισμό από το Ινστιτούτο Μεταφορών, συντάχθηκε ένα Σύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ των Δήμων Θεσσαλονίκης, Δέλτα, Κορδελιού-Ευόσμου, Αμπελοκήπων-Μενεμένης και Παύλου Μελά, της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης Α.Ε., του Ινστιτούτου Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, του ΟΛΘ Α.Ε., της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε και της ΟΣΕ ΑΕ.

Η ανάγκη της προώθησης του έργου προέκυψε στο πλαίσιο της βελτίωσης των προαστιακών και αστικών μετακινήσεων στην πόλη της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα της Δυτικής Προαστιακής και Αστικής ζώνης σημείωσε κατά την εισήγησή του ο Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής Κωνσταντίνος Ζέρβας και πρόσθεσε:

«Βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση του έργου είναι ο καλός συντονισμός φορέων και εμπλεκόμενων δήμων. Κοινός μας στόχος είναι το σχέδιο για τη μεγιστοποίηση της χρήσης του διάσπαρτου και σε μεγάλο βαθμό ανενεργού, σιδηροδρομικού δικτύου στη δυτική Θεσσαλονίκη να ενώσει ουσιαστικά τη δυτική προαστιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης με το κέντρο της πόλης στη θέση του λιμένα της και να αποτελέσει υπόδειγμα για την ανάπτυξη ολόκληρου του συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών».

Στο πλαίσιο της προώθησης και υλοποίησης του έργου προτείνεται η Δημιουργία Συντονιστικού Οργάνου αποτελούμενο από τους εκπροσώπους των συμβαλλομένων μερών, καθώς επίσης και η συγκρότηση ομάδας διοικητικού και τεχνικού συντονισμού.

Για τον σχεδιασμό του το προτεινόμενο προς ωρίμανση έργο θα περιλαμβάνει:

• Την προκαταρκτική φάση όπου περιλαμβάνονται υπηρεσίες συμβούλου, τεχνικής υποστήριξης, εμπειρογνωμοσύνης και η εκπόνηση προκαταρτικών μελετών που σχετίζονται με την λειτουργία Δημόσιας Προαστιακής Συγκοινωνίας με μέσο σταθερής τροχιάς σε υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ.
• Την φάση των οριστικών μελετών και μελετών εφαρμογής.
• την ανακατασκευή, την επανάχρηση υφιστάμενου τμήματος μη ενεργού σιδηροδρομικού δικτυού του ΟΣΕ ή/και την κατασκευή νέων τμημάτων ώστε να καταστεί λειτουργική η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση περιοχών της Δυτικής Θεσσαλονίκης (Σίνδος, Κορδελιό, Εύοσμος, Σταυρούπολη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη) με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης).
• την κατασκευή ενδιάμεσων στάσεων και τερματικών σταθμών στις ενδεικτικές θέσεις:

1. Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αισχύλου (ΔΙΑΒΑΤΑ)
2. Νέα Μοναστηρίου και Αθανασίου Διάκου (Ελευθέριο – Κορδελιό)
3. Νέα Μοναστηρίου και Επτανήσου (Εύοσμος)
4. Σταθμός ΚΤΕΛ «Μακεδονία»
5. Εμπορικού Κέντρου "City Gate"
6. Επτανήσου και Καραολή & Δημητρίου (Εύοσμος)
7. Ελ. Βενιζέλου και Σοφοκλέους (Αμπελόκηποι)
8. Παπαφλέσσα και Αγίας Κυριακής (Εύοσμος – Άνω Ηλιούπολη)
9. Μικράς Ασίας και Καραολή & Δημητρίου (Σταυρούπολη)
10. Τερματικών σταθμών στη Σίνδο και το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης

• τη δρομολόγηση διαθέσιμων οχημάτων τύπου «RAIL BUS»

Διαβάστε επίσης: Θεσσαλονίκη: "Όχι" στην εξόρυξη χρυσού, με αυγά "SOS Χαλκιδική"