BBC: Σκάνδαλο μεγατόνων με την εμπλοκή Μακρόν και κορυφαίων πολιτικών στην υπόθεση Uber
Χιλιάδες αρχεία που διέρρευσαν αποκάλυψαν πώς η Uber προσέγγιζε κορυφαίους πολιτικούς και μέχρι πού έφτασε για να αποφύγει τη δικαιοσύνη - Εμπλοκή Μακρόν και κορυφαίων πολιτικών
Η διαρροή εκτείνεται σε μια πενταετία όταν η Uber διοικούνταν από τον συνιδρυτή της Τράβις Κάλανικ, ο οποίος προσπάθησε να επιβάλλει την υπηρεσία ταξί σε πόλεις σε όλο τον κόσμο, ακόμα κι αν αυτό σήμαινε παραβίαση των νόμων και των κανονισμών για τα ταξί.
Κατά τη διάρκεια της σφοδρής παγκόσμιας αντίδρασης, τα δεδομένα δείχνουν πώς η Uber προσπάθησε να στηρίξει την υποστήριξη φλερτάροντας διακριτικά με πρωθυπουργούς, προέδρους, δισεκατομμυριούχους, ολιγάρχες και βαρόνους των μέσων ενημέρωσης.
Τα αρχεία αυτά, όπως αναφέρει το BBC (δείτε το σχετικό δημοσίευμα), περιγράφουν λεπτομερώς την εκτεταμένη βοήθεια που έλαβε η Uber από ηγέτες όπως ο Εμανουέλ Μακρόν (την εποχή που είχε μόλις διοριστεί υπουργός Οικονομικών) και η πρώην επίτροπος της ΕΕ, Νέλι Κρόες.
Σύμφωνα πάντα με το BBC τα 124.000 αρχεία της Uber, που περιλαμβάνουν συνομιλίες, αποκαλύπτουν τις μεθόδους της εταιρίας.
Εκείνη την εποχή (2014), η Uber δεν ήταν απλώς μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον κόσμο - ήταν μία από τις πιο αμφιλεγόμενες, και με πολλές δικαστικές υποθέσεις, ισχυρισμούς για σεξουαλική παρενόχληση και σκάνδαλα παραβίασης δεδομένων.
Οι αδίστακτες επιχειρηματικές μέθοδοι της Uber ήταν ευρέως γνωστές, αλλά για πρώτη φορά τα αρχεία δίνουν μια μοναδική εσωτερική εικόνα για το τι έκανε προκειμένου να πετύχει τους στόχους της.
Τον Οκτώβριο του 2014 ο Μακρόν, πραγματοποίησε μια συνάντηση με τον ιδρυτή και πρώην CEO της Uber, Τράβις Κάλανικ και άλλα στελέχη και λομπίστες, η οποία σηματοδότησε την έναρξη μιας μακράς -αλλά ελάχιστα δημοσιοποιημένης- θητείας ως υπέρμαχος των συμφερόντων της αμφιλεγόμενης εταιρείας στην κυβέρνηση.
Ιδιωτικά, τα στελέχη της Uber εξέφρασαν σχεδόν συγκαλυμμένη περιφρόνηση για άλλους εκλεγμένους αξιωματούχους που ήταν λιγότερο δεκτικοί στο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας.
Αφού ο Γερμανός καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, ο οποίος ήταν δήμαρχος του Αμβούργου εκείνη την εποχή, απώθησε τους λομπίστες της Uber και επέμεινε να πληρώνουν στους οδηγούς έναν κατώτατο μισθό, ένα στέλεχος είπε στους συναδέλφους ότι ήταν «πραγματικός κωμικός».
Όταν ο τότε αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, υποστηρικτής της Uber εκείνη την εποχή, καθυστέρησε σε μια συνάντηση με την εταιρεία στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός, ο Καλάνικ έστειλε μήνυμα σε έναν συνάδελφό μου: «Έχω βάλει τους ανθρώπους μου να τον ενημερώσουν ότι κάθε λεπτό που αργεί, είναι ένα λεπτό λιγότερο που θα έχει μαζί μου».
Δείτε όλη την έρευνα (αγγλικά) εδώ