Η στρατηγική αειφόρου ανάπτυξης της PepsiCo Hellas με το Pep+ για το βιώσιμο μέλλον

Την ώρα που οι ανθρώπινες κοινωνίες αναζητούν τρόπους εφαρμογής της κυκλικής οικονομίας, που μπορεί να διασφαλίσει ένα βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη, υπάρχουν πρωτοπόρες επιχειρήσεις που κάνουν πράξη, αυτό που φαντάζει δύσκολο, δυσνόητο, ακόμα και αδύνατο. Η PepsiCo Hellas ακολούθησε και το 2022 μία Υγιή επιχειρηματική ανάπτυξη με Έμφαση στο περιβάλλον και Ανταπόδοση στην κοινωνία.

Η στρατηγική αειφόρου ανάπτυξης της PepsiCo Hellas με το Pep+ για το βιώσιμο μέλλον
5'

Υπό τη βασική στρατηγική της για την αειφόρο ανάπτυξη του άμεσου και μακροπρόθεσμου μέλλοντος, η εταιρεία δημιούργησε το Pep+ (PepsiCo Positive) και ήδη εντός του 2022 προχώρησε στην εφαρμογή καινοτομιών και δράσεων προς την κατεύθυνση αυτή. Επιδιώκοντας έναν βιώσιμο πλανήτη με θετικό αντίκτυπο για τις κοινωνίες, τους ανθρώπους αλλά και το περιβάλλον, το Pep+ ρίχνει την ομπρέλα του σε ένα πολυδιάστατο πλέγμα δράσεων που εκτείνονται από την παραγωγική και βιομηχανική δραστηριότητα της PepsiCo Hellas, στις δράσεις και πρωτοβουλίες της εταιρείας, στους προμηθευτές, τους συνεργάτες, τους εμφιαλωτές, τις τοπικές κοινότητες και κοινωνίες. Πέρα από εκεί όμως, η υλοποίηση του Pep+ αφορά και στις γεωργικές πρακτικές, καθώς τα προϊόντα που συμπεριλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο των τροφίμων της PepsiCo Hellas, σχετίζονται εν πολλοίς με την παραγωγή και μπορούν να επηρεάσουν τη διαχείριση του νερού, για παράδειγμα, αλλά και μέχρι τον τρόπο που συσκευάζονται τα προϊόντα αυτά, οι εμβληματικές μάρκες που αγαπούν και στηρίζουν οι καταναλωτές καθημερινά.

Ανακυκλώσιμες συσκευασίες και δράσεις για το περιβάλλον

Η χρονιά ξεκίνησε με μία εξαιρετικά σπουδαία καινοτομία για την PepsiCo Hellas, η οποία, παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για λιγότερο πλαστικό και έναν πιο πράσινο πλανήτη, ήδη από τον Ιανουάριο του 2022 χρησιμοποιεί 100% ανακυκλωμένο πλαστικό (rPet) στις συσκευασίες της. Μάλιστα, αποτελεί την πρώτη και μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που εφαρμόζει κάτι τέτοιο, γεγονός που οδήγησε και στη σχετική βράβευση με το Νο1 βραβείο στα Green Awards 2022 του Economist.

Τα εμβληματικά της προϊόντα -Pepsi, Lipton, Ήβη- δείχνουν τον τρόπο εφαρμογής της κυκλικής οικονομίας σε όλους τους καταναλωτές που τα αγαπούν και τα εμπιστεύονται.

Παράλληλα, η εταιρεία δημιούργησε την Green Τeam Hellas, η οποία πραγματοποίησε την εταιρική εθελοντική δράση: Περισσότεροι από 100 εργαζόμενοι της PepsiCo Hellas πραγματοποίησαν τον παράκτιο καθαρισμό της παραλίας του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, τον Απρίλιο και στη συνέχεια προχώρησαν στη συγκέντρωση και διαλογή των απορριμμάτων. Συνολικά συγκεντρώθηκαν 4.800 πλαστικά καπάκια, 2.600 πλαστικά καλαμάκια, 149 πλαστικά μπουκάλια, 146 ποτήρια και καπάκια μίας χρήσης καθώς επίσης και σημαντικός αριθμός άλλων πλαστικών και γυάλινων αντικειμένων, υφασμάτων και αλουμινένιων συσκευασιών.

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως αυτή η δράση δεν ολοκληρώθηκε σε αυτό το στάδιο, αλλά είχε και περαιτέρω εξέλιξη: Το πλαστικό που συνέλεξε η ομάδα, οδηγήθηκε στην ανακύκλωση και από αυτό δημιουργήθηκαν πλαστικοί κάδοι απορριμμάτων, οι οποίοι τοποθετήθηκαν σε όλες τις παραλίες τις Αντιπάρου! Αυτή η πρωτοβουλία, σε συνεργασία με τη MKO Aegean Rebreath, έφερε ήδη αποτελέσματα: Συνολικά από τον Αύγουστο μέχρι και τον Οκτώβριο του 2022 συγκεντρώθηκαν 1.600 μπουκάλια και κουτιά αλουμινίου, 3.300 μπουκάλια και κουτιά από γυαλί και 9.100 από πλαστικό – Στόχος άλλωστε είναι η ευαισθητοποίηση για την προστασία των νησιών και του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη ρύπανση, με την ταυτόχρονη προβολή της ανακύκλωσης, της κυκλικής οικονομίας και της αλόγιστης απόρριψης απορριμμάτων.

Έργα με το βλέμμα στο μέλλον και στήριξη σε όσους έχουν ανάγκη

Καθώς το Pep+ χαρακτηρίζεται από τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του, αξίζει να αναφέρουμε σημαντικές δράσεις που έλαβαν χώρα εντός του 2022 και οι οποίες σηματοδοτούν την οπτική της PepsiCo Hellas για την αειφορία στο μέλλον. Αρχικά, λοιπόν, τη χρονιά που έκλεισα, υιοθετήθηκαν καινοτόμα συστήματα άρδευσης στις καλλιέργειες προϊόντων παραγωγών που συνεργάζονται με την εταιρεία. Με στόχο την εξοικονόμηση νερού και την βέλτιστη αξιοποίηση των υδάτινων πόρων, οι Έλληνες παραγωγοί πατάτας, με τους οποίους συνεργάζεται η PepsiCo Hellas, εφάρμοσαν έναν νέο τρόπο ποτίσματος στις εκτάσεις που καλλιεργούν, το οποίο τους δίνει τη δυνατότητα να λαμβάνουν ανά εβδομάδα ανανεωμένες πληροφορίες άρδευσης και βροχής. Έτσι λαμβάνονται οι σωστοί υπολογισμοί για το ισοζύγιο του νερού, συμβάλλοντας στη βελτιστοποίηση της άρδευσης, την εξοικονόμηση υδάτινων πόρων και στην ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της παραγωγής. Τα αποτελέσματα στις καλλιέργειες (100 στρεμμάτων) που εφαρμόστηκε σε πρώτη φάση το νέο σύστημα άρδευσης ήταν εντυπωσιακά, καθώς για το 2022 εξοικονομήθηκαν 50% νερό και 40% ενέργεια.

Στον τομέα της Ενέργειας, η PepsiCo Hellas για την παραγωγή των αγαπημένων snacks το 2022, χρησιμοποίησε φωτοβολταϊκά που είναι εγκατεστημένα στο εργοστάσιο παραγωγής και εξοικονόμησε 1.358.290 kWh. Επιπλέον, όλος ο στόλος της εταιρείας αποτελείται πλέον από ηλεκτρικά αυτοκίνητα με στόχο την μείωση του διοξειδίου του άνθρακα και με αποτέλεσμα τη μείωση κατά 37,5% των εκπομπών στις διαδρομές διανομής των προϊόντων της εταιρείας.

Η PepsiCo Hellas, όμως, διαχρονικά και με συνέπεια βρίσκεται δίπλα σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, στηρίζοντας τις τοπικές κοινωνίες: Make-A-Wish Ελλάδος, MKO Αποστολή, Praksis, Μαζί για το παιδί, δέχονται δωρεάν γεύματα και προϊόντα της. Μόνο για το 2022, προσφέρθηκαν 13.000 συσκευασίες (snacks και ροφημάτων), ενώ η Green Team Hellas της εταιρείας, συγκέντρωσε ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια από τους εργαζομένους, τα οποία και δώρισε υποστηρίζοντας δομές που τα έχουν πραγματικά ανάγκη.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να ανοίξουν τον δρόμο για το βιώσιμο μέλλον του πλανήτη. Η PepsiCo Hellas με την Υγιή επιχειρηματική ανάπτυξη με Έμφαση στο περιβάλλον και Ανταπόδοση στην κοινωνία, που προωθεί έχει ήδη πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα πρωτοπορίας που δείχνουν τον τρόπο για να προχωρήσουμε στο αύριο.

#PepsiCo #PepsiCoProud #PepsiCoPositive

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή