Αύξηση ναύλων και παραγγελιών στα LNG Carriers

Η αγορά των LNG Carriers παρουσιάζει μια εξαιρετικά ενθαρρυντική εικόνα καθώς έχει αυξηθεί ο αριθμός των πλοίων αυτού του τύπου που έχουν παραγγελθεί μέσα στο έτος αν μάλιστα ληφθεί υπόψη πως οι περισσότεροι άλλοι κλάδοι της ναυτιλίας βρίσκονται σε κρίσιμη καμπή.

Αύξηση ναύλων και παραγγελιών στα LNG Carriers
2'


Συγκεκριμένα τα στοιχεία κάνουν λόγο για 64 νέες παραγγελίες ενώ αξίζει να σημειωθεί πως πρωτοστατούν οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι έχουν καταθέσει φέτος 29 παραγγελίες για πλοία μεταφοράς αερίου, σύμφωνα με την BIMCO.

Αλλά και οι ναύλοι έχουν εκτοξευτεί και έχουν φτάσει σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και 300% επάνω σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Το σύνολο των παραγγελιών φέτος περιλαμβάνει και δύο πλωτές εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης LNG (FPSO). Επίσης υπεγράφη το πρώτο συμβόλαιο για πλωτή εγκατάσταση υγροποίησης αερίου, καθώς και πέντε πλωτές εγκαταστάσεις αποθήκευσης επαναεριοποίησης (FSRUs).

Αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις των αναλυτών, οι οποίοι αναμένουν αύξηση του αριθμού των παραγγελιών μέχρι το τέλος του έτους.

Αξίζει να σημειωθεί πως η πλειονότητα των νέων παραγγελιών αφορά LNG Carriers χωρητικότητας 155.000 μέχρι 175.000 cbm.

Οι περισσότερες από τις νέες ναυπηγήσεις LNGC, που έχουν υπογραφεί με κορεάτικα ναυπηγεία, ανέρχονται στην τιμή των 200 εκατ. δολαρίων, ενώ τα FSRUs κοστίζουν περίπου 250 εκατ. δολάρια.

Το βιβλίο παραγγελιών για το 2011 χαρακτηρίζεται από την ισχυρή παρουσία ανεξάρτητων πλοιοκτητών με πρώτους τους Έλληνες που έχουν καταθέσει 29 παραγγελίες.

Πλοιοκτήτες από τη Βόρεια Ευρώπη και τη Σκανδιναβία έχουν παραγγείλει 23 πλοία αυτού του τύπου, ενώ από τις ΗΠΑ προέρχονται ακόμα πέντε.

H αύξηση των νέων παραγγελιών οφείλεται στο γεγονός, ότι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θεωρούν ότι η ζήτηση υγροποιημένου αερίου θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, ως αποτέλεσμα των περιβαλλοντικών, το πυρηνικό ατύχημα στην Ιαπωνία με το τσουνάμι, αλλά και τη συνεχώς αυξανόμενη τιμή του πετρελαίου.

Σημειώνεται ότι η φετινή έκρηξη νέων παραγγελιών, έρχεται ύστερα από μια διετή παύση νέων ναυπηγήσεων LNG Carriers.


Εξαιρετικά σημαντικό σημάδι της θετικής πορείας των LNG Carriers συνιστά η πορεία των ναύλων, η οποία έχει αυξηθεί ραγδαία από πέρσι.

Τους τελευταίους μήνες οι ναυλωτές δεσμεύουν σύγχρονα πλοία για περιόδους δύο με τέσσερα χρόνια έναντι 120.000 με 140.000 δολάρια την ημέρα.

Τα ποσά έχουν τριπλασιαστεί σε σχέση με πέρσι και πρόκειται για τα υψηλότερα που έχει δει ο κλάδος από το 2006.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή