Οι ξένοι δεν ξοδεύουν για τουριστικά είδη-οι Ελληνες δεν ψωνίζουν στις εκπτώσεις
"Επεσε" η κίνηση στα μαγαζιά κατά την δεύτερη εβδομάδα των εκπτώσεων, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, ενώ οι ξένοι επισκέπτες δεν φαίνεται να ξοδεύουν χρήματα για να αγοράσουν τουριστικά είδη.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 29% των ερωτηθέντων εμπόρων θεωρεί καθόλου ικανοποιητικό το επίπεδο των πωλήσεων, ενώ η πλειονότητα (63%) των εμπόρων αναφέρει ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν σε «όχι και τόσο ικανοποιητικά» επίπεδα. Μόνο το 8% των ερωτηθέντων εκφράζει μεγάλη ικανοποίηση από τις πωλήσεις που πραγματοποίησε την συγκεκριμένη εκπτωτική βδομάδα.
Συνολικά, η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος από την άποψη των πωλήσεων των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε στα ίδια ή ακόμα και λίγο χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 51% των εμπόρων πραγματοποίησε αντίστοιχες πωλήσεις με τις περσινές, ενώ το 44% δηλώνει ότι φέτος οι πωλήσεις ήταν μειωμένες και μόνο το 5% είχε αυξημένες πωλήσεις κυρίως σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ, σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερινή εκπτωτική περίοδο.
Είναι πολύ ενδεικτικό ότι σε μεγάλα αστικά κέντρα όπως είναι ο Πειραιάς, η Πάτρα, το Ηράκλειο και η Λάρισα η υποχώρηση αυτή στο λιανεμπόριο κυμάνθηκε μεταξύ 10% και 20%. Ακόμα και σε τουριστικές περιοχές, όπως είναι η Κρήτη, η Ρόδος και η Κέρκυρα, ενώ αναμενόταν αυξημένη επισκεψιμότητα λόγω της τουριστικής περιόδου η οποία θα μπορούσε να μεταφραστεί σε αύξηση της εμπορικής κίνησης, αυτή δεν καταγράφηκε.
Συγκεκριμένα, συγκριτικά με τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς, στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο τα τουριστικά είδη σημειώνουν τις πρώτες δύο εβδομάδες πτώση κατά 30%, στα Χανιά κατά 20%, ενώ στη Ρόδο όπως και στην Κέρκυρα, η αγορά κυμάνθηκε ελαφρώς υποτονικά αλλά κοντά στα περσινά επίπεδα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ τα τουριστικά μεγέθη είναι εντυπωσιακά για τη φετινή χρονιά, ακόμα δεν έχουν μεταφραστεί σε αύξηση της αγοραστικής κίνησης και κατ΄ επέκταση του τζίρου των καταστημάτων, ιδίως σε παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς.
Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η εμπορική και η τουριστική κίνηση δεν έχουν ακόμη συντονιστεί. Ταυτόχρονα, θεωρείται ότι κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση της καταναλωτικής κίνησης διαδραμάτισε η αποστολή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων από την εφορία, πριν και κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, γεγονός που πολλοί επαγγελματίες πιστεύουν ότι «πάγωσε» την αγορά.
Η ΕΣΕΕ υπενθυμίζει ότι οι εκπτώσεις συνεχίζονται για έναν ακόμα ολόκληρο μήνα και παραμένει αισιόδοξη, ότι όπως η τουριστική αντίστοιχα και η αγοραστική κίνηση μέχρι τέλος Αυγούστου θα βελτιωθεί, ώστε η συνολική εικόνα των φετινών εκπτώσεων να ικανοποιήσει τελικά εμπόρους και καταναλωτές.
Η ΕΣΕΕ συνεχίζοντας την έρευνα για τις καλοκαιρινές εκπτώσεις και το άνοιγμα των Κυριακών διερεύνησε εκ νέου την ικανοποίηση των εμπόρων από την έναρξη της περιόδου των καλοκαιρινών εκπτώσεων και ειδικότερα για το διάστημα της 2ης εκπτωτικής εβδομάδας και μέχρι τέλος Ιουλίου.
Πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική έρευνα με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και για λόγους συγκρισιμότητας των δεδομένων, η έρευνα διεξήχθη στο ίδιο δείγμα εμπόρων που είχε συμπεριληφθεί στην τηλεφωνική έρευνα της προηγούμενης εβδομάδας.
Αναλυτικότερα, πρόκειται για τυχαίο δείγμα 227 εμπορικών επιχειρήσεων στις εμπορικές αγορές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και ορισμένων σημαντικών περιφερειακών αγορών της Αττικής (Πειραιάς, Μαρούσι, Ν. Ιωνία, Γλυφάδα, Χαλάνδρι, Κηφισιά, Περιστέρι, Ν. Ιωνία, Ν. Σμύρνη). Το κύριο κριτήριο για την επιλογή της επιχείρησης ήταν η εγκατάστασή της σε παραδοσιακούς εμπορικούς δρόμους στα κέντρα των πόλεων.
Διαβάστε επίσης
Μεγάλη πτώση των λιανικών πωλήσεων σε τρόφιμα-ποτά