Η έκθεση της Φρανκφούρτης πρέπει να μετεξελιχθεί για να παραμείνει ζωντανή
Του Γιάννη Σκουφή
Τα τελευταία χρόνια στις μεγάλες, παραδοσιακές εκθέσεις αυτοκινήτων το σημαντικό στοιχείο δεν είναι ποιοι κατασκευαστές μετείχαν αλλά ποιοι δεν συμμετείχαν. Ο καθένας καταρχήν για τους δικούς του λόγους, που μπορεί να είναι είτε οικονομικοί -τα ποσά που ξοδεύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε κάθε έκθεση είναι ιδιαίτερα μεγάλα- είτε το ασύμβατο timing της έκθεσης με την παρουσίαση των καινούργιων μοντέλων της εκάστοτε μάρκας, είτε η διαφορετική πολιτική μάρκετινγκ.
Στη φετινή έκθεση της Φρανκφούρτης η αποχή ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, μιας και δεν υπήρχαν περίπτερα των Alpine, Aston Martin, Citroen, Dacia, DS, Ferrari, Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Chrysler, Jeep, Chevrolet και Cadillac, Infiniti, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Rolls Royce, Subaru, Suzuki, Toyota και Volvo. Παράλληλα χαρακτηριστικό είναι πως φέτος το περίπτερο της BMW ήταν κατά 20% μικρότερο σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση και αυτό της Mercedes κατά 30%.
Συνολικά οι εκθέτες ήταν 20% λιγότεροι και ο χώρος που διατέθηκε μικρότερος κατά 16% σε σχέση με το 2017, κάτι που σημαίνει πως ολόκληρες αίθουσες που πρόπερσι ήταν γεμάτες φέτος είναι άδειες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr
Αυτό που θέλουν οι κατασκευαστές και θα μπορούσε να εξασφαλίσει το μέλλον της έκθεσης της Φρανκφούρτης αλλά και κάθε έκθεσης αυτοκινήτου ανά τον κόσμο είναι η διεύρυνση της θεματολογίας της. Να μην περιορίζεται δηλαδή στην παράθεση καινούργιων μοντέλων και πρωτοτύπων αλλά να μετεξελιχθεί σε μια έκθεση κινητικότητας και τεχνολογίας. Η οποία θα μπορούσε να μην διοργανώνεται αποκλειστικά και μόνο στη Φρανκφούρτη και το εκθεσιακό της κέντρο αλλά ενδεχόμενα και σε άλλες γερμανικές πόλεις. Για παράδειγμα στην πρωτεύουσα της χώρας το Βερολίνο.
Το πρώτο βήμα μετεξέλιξης πάντως θα γίνει από την έκθεση του Ντιτρόιτ, Η οποία δεν θα είναι η πρώτη της χρονιάς, τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου, αλλά θα μετακινηθεί τον Ιούνιο προκειμένου πολλές από τις δραστηριότητές της -το πρότυπο θα είναι το άκρως επιτυχημένο Goodwood Festival of Speed- να μπορούν να γίνουν σε ανοικτό χώρο και με πιο ενεργή τη συμμετοχή των επισκεπτών.