Θα γίνουν όλα τα μικρά αυτοκίνητα ηλεκτρικά και ακριβά;
Του Γιάννη Σκουφή
Το νέο Opel Corsa έχει ξεκινήσει να λανσάρεται σταδιακά στις αγορές της Ευρώπης, καθώς και στην Ελληνική. Κάτι που σημαίνει πως αυτή η γενιά έχει μπροστά της τουλάχιστον μια πενταετία, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως διαθέτει για πρώτη φορά και ηλεκτρική έκδοση.
Για το μέλλον τώρα ο επικεφαλής της Vauxhall -με αυτό το σήμα και την επωνυμία πωλούνται τα μοντέλα της Opel στο Ηνωμένο Βασίλειο- Stephan Norman δήλωσε πρόσφατα σε βρετανικό περιοδικό πως το επόμενο Corsa δεν θα έχει έκδοση με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Αυτό μπορεί να ακούγεται κάπως υπερβολικό και στα πλαίσια της ατζέντας προώθησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο, αυτό που επισημάνει και που θα δούμε σίγουρα τα επόμενα χρόνια είναι η συγχώνευση των δύο πιο μικρών κατηγοριών, της Α και της Β ή αν προτιμάτε αυτές των μίνι και υπερ- μίνι.
Ο λόγος για αυτό είναι πως λόγω των αυστηρών προδιαγραφών ρύπων η κατηγορία των μίνι θα έχει αυξημένο κόστος κατασκευής άρα και μεγαλύτερες τιμές πώλησης σε σχέση με τις ισχύουσες, που θα τα καθιστούν ουσιαστικά ασύμφορα. Τόσο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και για τους καταναλωτές. Το αποτέλεσμα είναι στην κατηγορία Α να υπάρχουν πολλές ανακατατάξεις με τον όμιλο Volkswagen π.χ. να αντικαθιστά τα πιο μικρά του μοντέλα (VW up!, Seat Mii, Skoda Citigo) με ηλεκτρικά και στον αντίποδα την Ηyundai να παρουσιάζει πρόσφατα την ανανεωμένη και αναβαθμισμένη νέα γενιά του i10. Εδώ θα δείξει ο χρόνος ποιος θα είναι κερδισμένος: οι λίγοι που θα έχουν και συμβατικά ή οι άλλοι με τα ηλεκτρικά.
Το μόνο σίγουρο είναι πως τα πραγματικά φτηνά αυτοκίνητα πόλης σταδιακά θα εκλείψουν ακριβώς επειδή θα γίνουν ηλεκτρικά.