Το επόμενο Toyota Aygo μπορεί και να είναι ηλεκτρικό
Του Γιάννη Σκουφή
H κατηγορία Α ή αν προτιμάτε αυτή των μίνι ποτέ δεν ήταν εύκολη, κυρίως γιατί τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα προκειμένου να έχουν νόημα θα πρέπει να είναι προσιτά. Κάτι που σημαίνει ένα όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος κατασκευής.
Αυτό οδήγησε στη δημιουργία συνεργασιών και μια από αυτές είναι της Toyota με τον όμιλο της PSA, με ένα κοινό εργοστάσιο στην Τσεχία ετήσιας δυναμικότητας 300.000 αυτοκινήτων. Στο οποίο κατασκευάζονται παράλληλα τα Toyota Aygo, Peugeot 108 και Citroen C1.
Πέρυσι ανακοινώθηκε επίσημα πως από το 2021 η συνεργασία λύνεται και το εργοστάσιο περνά στην Toyota, η οποία με τη σειρά της και μέσω του επικεφαλής της στην Ευρώπη Johan Van Zyl έχει δηλώσει πως σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που αποχωρούν από την κατηγορία η ίδια θα παραμείνει. Στην πράξη η ιαπωνική εταιρεία λέει πως θα υπάρξει και 3η γενιά Aygo, καθώς θεωρεί σημαντική την παρουσία του μιας και φέρνει νέους σε ηλικία αγοραστές στη μάρκα.
Από την άλλη καθώς το Aygo κινείται σχεδόν αποκλειστικά μέσα στην πόλη, οπότε και δεν υπάρχει ανάγκη για πολύ μεγάλη αυτονομία υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες η επόμενη, τρίτη όπως είπαμε, γενιά του να είναι αποκλειστικά ηλεκτρική.
Έτσι η μεγάλη ιαπωνική εταιρεία θα ακολουθήσει την τάση που δείχνει να διαμορφώνεται στη μικρότερη των κατηγοριών, μιας και προς τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα στρέφονται τόσο ο όμιλος της Volkswagen για τα VW UP!, Seat Mii και Skoda Citigo όσο και αυτός της PSA για τους διαδόχους των Peugeot 108 και Citroen C1.
Μέχρι στιγμής πάντως το Aygo είναι το μοναδικό Toyota που δεν έχει και υβριδική έκδοση.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην gallery που ακολουθεί: