Opel: Η εξέλιξη του ηλεκτρικού αγωνιστικού Opel Corsa-e Rally ξεκίνησε
Του Γιάννη Σκουφή
Το πρόγραμμα εξέλιξης του Opel Corsa-e Rally για το ADAC Opel e-Rally Cup προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς. Δύο ηλεκτρικά Corsa περνούν τώρα από δοκιμασίες αντοχής στο Κέντρο Δοκιμών του Dudenhofen. «Έχουμε δύο στόχους,» δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Opel, Jörg Schrott. «Και τα δύο αυτοκίνητα καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα ώστε να συγκεντρωθεί ο μέγιστος αριθμός δεδομένων σε ένα πρώιμο στάδιο. Δεν υπάρχει κάποια προηγούμενη εμπειρία με ηλεκτρικό αυτοκίνητο ράλι στην οποία να ανατρέξουμε, γι’ αυτό σε πρώτη φάση έπρεπε να βασιστούμε σε υπολογισμούς και προσομοιώσεις που σταδιακά αντικαθίστανται από πραγματικά δεδομένα. Άλλα θέματα που μας απασχολούν είναι η διαχείριση φορτίων και θερμοκρασίας της μπαταρίας σε συνθήκες ράλι, καθώς και η προσαρμογή του λογισμικού».
Οι μηχανικοί της Opel Motorsport θα ασχοληθούν με την ταχύτητα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ράλι στη δεύτερη φάση εξέλιξης. «Με ένα αυτοκίνητο Ενιαίου, είναι σημαντικό οι επιδόσεις να παραμένουν σταθερές και διαθέσιμες υπό όλες τις συνθήκες. Ο εξοπλισμός πρέπει να παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους συμμετέχοντες,» δήλωσε ο Jörg Schrott. «Επίσης αποφασίσαμε ότι το Corsa-e Rally πρέπει να είναι εφάμιλλο ή ανώτερο του προκατόχου του με βενζινοκινητήρα, του Opel ADAM Cup. Βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. Μπορεί η απόδοση ισχύος να είναι σχεδόν ίδια -136 ίπποι- ωστόσο η ροπή των 260 Nm είναι σαφώς υψηλότερη. Το κέντρο βάρους βρίσκεται χαμηλά χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο του αυτοκινήτου, ενώ η κατανομή του είναι επίσης πολύ καλή, κάτι εξαιρετικά σημαντικό για την ευελιξία. Τώρα χρειάζεται να βρούμε τις πιο ισορροπημένες ρυθμίσεις της ανάρτησης και για αυτό το λόγο, τον Ιανουάριο θα αρχίσουμε να προσομοιώνουμε μερικές πραγματικές ειδικές διαδρομές ράλι».
Όταν η εξέλιξη του Corsa-e Rally ολοκληρωθεί, θα κατασκευαστεί ένα όχημα αναφοράς που θα λειτουργήσει ως πρότυπο για αυτά των πελατών. Αναμένεται να κατασκευαστούν περίπου 20 αντίτυπα για την περίοδο 2020/ 21, από τα οποία 15 θα παραδοθούν στις ομάδες το καλοκαίρι, προκειμένου να προλάβουν τις πρώτες δοκιμές τον Ιούλιο.
Το Corsa-e Rally έχει την ίδια μπαταρία με το αυτοκίνητο παραγωγής. Με χωρητικότητα 50kWh παρέχει αυτονομία 337 χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Για βελτιστοποίηση της αυτονομίας σε αγώνες ράλι, η υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης: στο «competition mode» διατίθεται η πλήρης ισχύς και η μέγιστη ροπή. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ιδιαίτερα υψηλή ροπή, επομένως το «rain mode» προσφέρει μία καμπύλη ροπής προσαρμοσμένη στις ολισθηρές επιφάνειες, ενώ το «eco mode» εξοικονομεί ενέργεια μεταξύ των ειδικών διαδρομών και όταν τα αυτοκίνητο κατευθύνεται προς το service park.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην gallery που ακολουθεί:
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr