Τι εξοπλισμό πρέπει να έχει ένα SUV για να μη σταματά (σχεδόν) πουθενά;
Του Γιάννη Σκουφή
Η τεράστια απόσταση από το έδαφος δεν είναι για να τρομάζει τους άλλους στο δρόμο, παρόλο που το κάνει, αλλά για να επιτρέπει στο SUV να περνά πάνω από οτιδήποτε συναντήσει στο διάβα του. Φυσικά η τετρακίνηση πρέπει να θεωρείται δεδομένη όπως και το κλείδωμά της (lock) για ισόποση κατανομής της ροπής στους δύο άξονες, ενώ από κει και πέρα ότι υπάρχει σε μπλοκέ διαφορικό είναι καλοδεχούμενο.
Η απόσταση από το έδαφος όσο μεγάλη και αν είναι -τα 20 εκατοστά πάντως αν υπάρχουν κάποιες αξιώσεις για off road είναι το απόλυτο μίνιμουμ- δεν θα προσφέρει κάτι αν δεν συνδυάζεται με το σωστό τύπο ελαστικού. Ανάλογα με τις συνθήκες και τη μορφολογία του εδάφους. Σε λάσπη σαφώς πιο κατάλληλα είναι τα λάστιχα με τα μεγάλα και αραιά «τακούνια» που καθαρίζουν πιο εύκολα, ενώ για το χιόνι ενδείκνυνται κάποιο μαλακό πέλμα προκειμένου να μην παγώνει και να εξασφαλίζει την απαιτούμενη πρόσφυση.
Από κει και πέρα μια καλή εικόνα για τον εξοπλισμό που πρέπει να έχει ένα SUV με αυξημένες δυνατότητες πέρα από την άσφαλτο μας τη δίνουν οι φωτογραφίες του Nissan Armada. Ενός θηριώδους τετρακίνητου που πωλείται στις ΗΠΑ και κινείται από έναν V8 5.600 κυβικών και 400 ίππων, ενώ για την περίπτωση έχει βελτιωθεί από την Mountain Patrol.
Έτσι πέρα από τα ειδικά λάστιχα διαθέτει προστατευτικές ποδιές, εργάτες, bull-bar, ενισχυμένη ανάρτηση, προβολείς οροφής που κάνουν τη νύχτα μέρα, γρύλο ανύψωσης για να ξεκολλά γρήγορα αν μείνει κάπου, σνόρκελ για να περνά μέσα από νερό, μπιτόνια με καύσιμο γιατί δεν ξέρεις το σου ξημερώνει αλλά και σκηνή οροφής για μια όρο το δυνατόν πιο άνετη διανυκτέρευση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Κορονοϊός - Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Αυτή είναι η κάψουλα αρνητικής πίεσης του ΕΚΑΒ που σώζει ζωές