Αυτή η λιμουζίνα ήταν πριν από 45 χρόνια το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου
Του Γιάννη Σκουφή
Κάθε κατασκευαστής έχει να επιδείξει μοντέλα που έχουν μείνει στην ιστορία (του). Ένα από αυτά τα μοντέλα της Mercedes είναι χωρίς αμφιβολία και η 450 SEL 6.9, η κορυφαία έκδοση της τότε S-Class.
Η οποία όπως αναφέρει και η ονομασία της είχε έναν θηριώδη, συναρμολογημένο στο χέρι V8 6.900 κυβικών, ο οποίος προερχόταν από τη θρυλική 600 και για να μπορεί να χωρέσει κάτι από το μακρύ αλλά και χαμηλό καπό είχε ξηρό κάρτερ. Για να λειτουργεί σωστά χρειαζόταν ούτε λίγο ούτε πολύ 12 λίτρα λιπαντικού, ενώ η επίσημη κατανάλωσή του που έφτανε μέχρι και τα 23,0 λίτρα θα προκαλούσε σοκ με τα σημερινά δεδομένα.
Η απόδοσή του πάντως έφτανε τους 286 ίππους και τα 550 Nm, που εξασφάλιζαν με άνεση τον τίτλο της ταχύτερης λιμουζίνας, μιας και το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρωνόταν σε 7,4 δεύτερα και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 225 χλμ./ ώρα.
Ενδιαφέρον είναι πως το αυτόματο κιβώτιο είχε μόνο τρεις(!) σχέσεις, πως υπήρχε υδρο- πνευματική ανάρτηση που διατηρούσε σταθερή την απόσταση από το έδαφος ανεξαρτήτως φορτίου καθώς και μπλοκέ πίσω διαφορικό, ενώ οι επενδύσεις στο εσωτερικό ήταν από βελούδο που ήταν τότε της μόδας. Φυσικά δεν έλειπαν ο κλιματισμός, οι ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και τα ηλεκτρικά παράθυρα, το σύστημα καθαρισμού των προβολέων και το cruise control(!). Στα εξτρά μεταξύ άλλων περιλαμβανόταν και το τηλέφωνο αυτοκινήτου Becker AT 160S, το οποίο κόστιζε τότε 13.542 γερμανικά μάρκα.
Τιμή κάτι παραπάνω από υπερβολική αν σκεφτεί κανείς πως η βασική έκδοση της τότε S-Class, η 280 S είχε τιμή καταλόγου 28.824,90 μάρκα. Για την 450 SEL 6.9 έπρεπε να πληρώσει κανείς 69.930 μάρκα και αυτός ήταν και ο λόγος που συνολικά κατασκευάστηκαν μόλις 7.380. Οι οποίες σήμερα είναι περιζήτητες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Αναδρομικά: Αυτά είναι τα ποσά που θα λάβουν οι συνταξιούχοι όλων των ταμείων - Αναλυτικοί πίνακες