Πόσα χρόνια λέτε ότι υπάρχει το ESP και πόσες ζωές έχει σώσει;
Του Γιάννη Σκουφή
Tο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, το ESP στην καθομιλουμένη, είναι μια από τις πλέον σημαντικές εφαρμογές των ηλεκτρονικών στα αυτοκίνητα. Κι αυτό γιατί με την παρουσία του ελέγχεται η δυναμική κατάσταση του αυτοκινήτου και είτε παρεμποδίζεται η έξοδός τους από το δρόμο, είτε αν αυτή είναι αναπόφευκτη, μετριάζεται η σφοδρότητά της. Και σώζονται ζωές.
Σύμφωνα με μετροπαθείς υπολογισμούς περισσότεροι από 15.000 άνθρωποι οφείλουν τη ζωή τους στο ότι το αυτοκίνητό τους ήταν εξοπλισμένο με ESP. Η εξέλιξη του οποίου ξεκίνησε αρχικά από την Bosch, έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Bosch συνεργάστηκε στη συνέχεια με τη Mercedes, με αποτέλεσμα το 1995 το κορυφαίο τότε κουπέ της τελευταίας, η S600, να το έχει στο βασικό του εξοπλισμό. Ακολούθησαν η αντίστοιχη λιμουζίνα και η SL600 -μοντέλα δηλαδή πανάκριβα.
Η καθιέρωση ξεκίνησε το 1997 με την υπόθεση του τεστ ταράνδου της τότε νέας Mercedes A-Class, καθώς η γερμανική εταιρεία για να την κάνει πιο σταθερή και ασφαλή το έκανε στάνταρ. Δύο χρόνια αργότερα την ίδια λύση επέλεξε και η Audi έπειτα από μια σειρά ατυχημάτων με την πρώτη γενιά του TT.
Η συνέχεια ήταν η λογική και αναμενόμενη: τα πιο ακριβά μοντέλα ήταν αυτά που αποκτούσαν τη δυνατότητα εξοπλισμού με το ηλεκτρονικό σύστημα που έσωζε ζωές και το οποίοι έγινε υποχρεωτικό για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ανεξαρτήτως μεγέθους και τιμής, από το Νοέμβριο του 2011.
Σήμερα το ESP θεωρείται από τους ακρογωνιαίους λίθους της ασφάλειας των σύγχρονων αυτοκινήτων, ενώ εξελίσσεται συνεχώς αποκτώντας ολοένα και μικρότερους χρόνους αντίδρασης καθώς και καινούργιες παραμέτρους λειτουργίας.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ LIVE ΤΗΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΟΥ ΙΟΥ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Φόροι, επιδόματα και τουρισμός: Όλα τα μέτρα στήριξης - Έτσι θα γίνει η επανεκκίνηση της οικονομίας