Η μόνη περίοδος που πραγματικά δεν γίνονταν κόντρες ήταν στην καραντίνα
Λιμανάκια, Βούτα, Σχιστός, Ολυμπιακό Χωριό, Αύρα, Μαρκόπουλο, Ribas, «Μαύρη», «Κρυφή». Πρόκειται για σημεία στην Αττική όπου γίνονταν και γίνονται κόντρες με τις δύο πρώτες τοποθεσίες να είναι αυτές που είναι πιο γνωστές, που έχουν το μεγαλύτερο… κύρος, τους περισσότερους θεατές και τα περισσότερα χρήματα.
Του Γιάννη Σκουφή
Χρήματα γιατί από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 και μετά η ρομαντική εποχή της κόντρας, όπου το ζητούμενο ήταν μόνο το να αφήσεις πίσω τον αντίπαλο, πέρασε ανεπιστρεπτί και σε κάθε «στήσιμο» παιζόντουσαν τότε πολλές χιλιάδες δραχμές και τώρα αρκετά ευρώ. Σε κάποιες περιπτώσεις και οι άδειες των αυτοκινήτων, με αυτό που μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα έφτανε δεύτερο στον τερματισμό να αποκτά καινούργιο ιδιοκτήτη.
Τη δεκαετία του ‘90 ήταν που τα αυτοκίνητα- πρωταγωνιστές στις κόντρες εξελίσσονταν σταθερά σε dragster, με πολλές μετατροπές, με turbo και με nitro και με πολλές εκατοντάδες άλογα. Που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούσαν τα χίλια. Και που κόστιζαν, ακριβώς λόγω των επεμβάσεων και των μετατροπών τους πολλά εκατομμύρια -δραχμές και πάλι, ενώ μετά έγιναν πολλές χιλιάδες ευρώ.
Και εδώ λοιπόν καμία σχέση με τη δεκαετία του ’80 όταν άρχισαν δειλά δειλά οι κόντρες, που στη συνέχεια γιγαντώθηκαν, με επίκεντρο κάποιες καφετέριες της εποχής. Τον Αλέκο στην Πολιτεία, το Blue Bell στο Ψυχικό, το Λέντζο στο Παγκράτι, τα El Greco και Allegrο…
Τα ραντεβού στη Βούτα ή τα Λιμανάκια που ήταν αρχικά Τρίτη και Πέμπτη επεκτάθηκαν και στις άλλες μέρες παίρνοντας και χαρακτήρα εξόδου, με τους νεαρούς σε ηλικία θεατές να μαζεύονται για να δουν τους σταρ εν δράσει. Τον «Καταραμένο» που κατά δήλωσή του δεν έχει χάσει καμία κόντρα και έχει οδηγήσει «μυθικά» στο συγκεκριμένο χώρο αυτοκίνητα όπως το θρυλικό Ford Sierra Cosworth ή το Mitsubishi Evo των πάνω κάτω 1.500 ίππων ή το Βλάχο καθώς και άλλους μη «επώνυμους» που πρόσφεραν ανιδιοτελώς θέαμα με τα Punto GT και τα Σαξόραλα (Citroen Saxo VTS, Peugeot 106 Rallye) επιδεικνύοντας τις οδηγικές τους ικανότητες. Υπαρκτές και ανύπαρκτες, οπότε δεν ήταν λίγες οι φορές που τις υπερτιμήσουν και κατέληγαν στους βράχους. Ή προς τη θάλασσα...
Λίγες δεν ήταν και οι φορές που η Ελληνική Αστυνομία ήταν δυναμικά παρούσα, με συλλήψεις και αφαιρέσεις πινακίδων, έχοντας για μια περίοδο -αυτήν της ομάδας Σ- και αυτοκίνητα που κάλλιστα μπορούσαν να πρωταγωνιστήσουν στις κόντρες -μεταξύ άλλων Porsche 911, BMW M3 και Audi RS2. Η παρουσία της ήταν βέβαια ακόμα πιο έντονη μετά το περιβόητο πια ρεπορτάζ του Mega με το ατύχημα σε Live μετάδοση, που είχε σαν αποτέλεσμα να αλλάξουν και τα στέκια.
Κάπου γύρω στα ‘00s οι κόντρες απέκτησαν και επίσημη προβολή, καθώς στα περίπτερα κυκλοφορούσαν περιοδικά για βελτιώσεις αυτοκινήτων που γνώρισαν περιόδους δόξας. Με χιλιάδες αναγνώστες και με συνεργάτες που έκαναν παρουσιάσεις των αυτοκινήτων που μετείχαν στις κόντρες και περιγραφές εκ των έσω. Χρησιμοποιώντας φυσικά και την κατάλληλη ορολογία για αυτοκίνητα που έριξαν καρότσες ή κολώνες, για άλλα που πήγαιναν τάπα ή έλιωσαν, για κινητήρες που ξύριζαν, για νιτρομπούκαλα και πριόνια, για κάγκουρες και τσέους.
Όπως εμφανίστηκαν έτσι και εξαφανίστηκαν τα περιοδικά αυτά αλλά οι κόντρες στη Βούτα και οι «επιδείξεις» οδηγικής τέχνης στα Λιμανάκια παρέμειναν, έστω και με μικρότερο “fan club”, τόσο σε ότι αφορά τους θεατές όσο και τους οδηγούς. Και με αποτελέσματα σαν και το πρόσφατο που ευτυχώς δεν είχε τραγικές συνέπειες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr
Διαβάστε επίσης:
Κορονοϊός: Γάμος στην Κόρινθο έγινε εστία μετάδοσης – Πέντε κρούσματα