Το μεγάλο δίλημμα στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου
Του Γιάννη Σκουφή
Η αγορά ενός αυτοκινήτου από δεύτερο ή και τρίτο χέρι δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Ειδικότερα αν είστε από τους τύπους που το ψάχνουν λίγο περισσότερο τότε θα έχετε διαπιστώσει πόσο δύσκολο είναι να βρει κανείς ένα καλό μεταχειρισμένο. Τι σημαίνει όμως «καλό μεταχειρισμένο»;
Το βασικό που αναζητούν οι περισσότεροι είναι το αυτοκίνητο να έχει όσο γίνεται πιο λίγα χρόνια στην πλάτη του και να έχει διανύσει όσο το δυνατόν λιγότερα χιλιόμετρα. Στην πράξη πρόκειται για δύο αντικρουόμενες παραμέτρους, καθώς όσο πιο παλιότερο είναι ένα αυτοκίνητο ή όσα περισσότερα χιλιόμετρα έχει «γράψει» επηρεάζουν άμεσα την τιμή του. Προς τα κάτω.
Στην αντίθετη περίπτωση προφανώς ο αγοραστής έχει πετύχει μια πολύ καλή ευκαιρία. Συνήθως όμως κάτι τέτοιο είναι σπάνιο, οπότε καταλήγουμε στο αρχικό μας ερώτημα: «Τι συμφέρει περισσότερο; Να αγοράσει κανείς ένα πιο παλιό μεταχειρισμένο με λιγότερα χιλιόμετρα ή ένα πιο καινούργιο με περισσότερα;».
Στην πρώτη περίπτωση μπορεί κανείς να αποκτήσει ένα παλιό χρονολογικά αυτοκίνητο (π.χ. δεκαετίας με 100.000 χλμ.), αλλά σε πολύ καλή κατάσταση. Αυτό ισχύει κυρίως για τον κινητήρα και τη μέχρι τώρα συντήρησή του, καθώς ένα παλιότερο αυτοκίνητο θα πρέπει να ενδεχομένως να αλλάξει λάστιχα ή και αμορτισέρ. Ωστόσο, θα έχει αποκτήσει ένα καλοδιατηρημένο αυτοκίνητο σε πολύ καλή τιμή.
Από την άλλη, ένα πιο νέο μοντέλο (π.χ. πενταετίας με τα ίδια χλμ.) μπορεί να απαιτήσει κάποιες εργασίες συντήρησης πιο γρήγορα (όπως η αντικατάσταση συμπλέκτη), αλλά αυτός που θα το αγοράσει θα έχει ένα νέας γενιάς αυτοκίνητο που προφανώς θα έχει αναβαθμισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά, καθώς και πληρέστερο και πιο σύγχρονο εξοπλισμό σε συστήματα ασφάλειας και άνεσης. Αν μάλιστα αυτή η περίπτωση προσφέρεται σε μια δελεαστική τιμή πώλησης ενδεχομένως να είναι και πιο συμφέρουσα.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.