Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αρέσουν σε όλους
Του Γιάννη Σκουφή
Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία γενικά και στην Ευρώπη ειδικά μπορεί να κινείται γύρω από την ηλεκτροκίνηση αλλά αυτό δεν σημαίνει πως όλα είναι ρόδινα.
Και αυτό γιατί πέρα από την υψηλή τιμή αγοράς -οι κρατικές επιδοτήσεις λειτουργούν εδώ ως καταπραϋντικό- υπάρχουν τα ζητήματα της αυτονομίας και της φόρτισης. Τα οποία μπορεί να βελτιώνονται συνεχώς αυξάνοντας την απόσταση που μπορεί να διανύσει κανείς και ταυτόχρονα μειώνοντας τους χρόνους αναμονής, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως συμβιβάζονται όλοι.
Τουλάχιστον αυτό έδειξε μια έρευνα που έγινε στην Καλιφόρνια, μια από τις περιοχές με πολύ μεγάλη φωτοχημική ρύπανση και με έντονο νέφος κατά περιόδους λόγω των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων.
Συγκεκριμένα, η έρευνα έγινε από ομάδα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια και καταλήγει στο συμπέρασμα πως το 20% των οδηγών plug-in υβριδικών (PHEV) και το 18% αυτών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) απογοητεύτηκαν και επέστρεψαν πίσω στα βενζινοκίνητα.
Ο βασικός λόγος είναι η διαδικασία της φόρτισης η οποία κρατά πολύ περισσότερο, καθώς στις ΗΠΑ το οικιακό δίκτυο είναι στα 120 V. Αλλά ακόμη και στην περίπτωση ταχυφόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), 1 στους 5 οδηγούς δήλωσε πως δεν είχε την πολυτέλεια της αναμονής για να φορτίσει το PHEV ή BEV αυτοκίνητό του. Κάτι ενδιαφέρον είναι πως 2 στους 3 οδηγούς φορτίζουν τα αυτοκίνητα τους στο σπίτι τους.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως η έρευνα αφορά σε ιδιοκτήτες ηλεκτρικών που τα απέκτησαν από το 2012 έως το 2018. Προφανώς, τα νέας γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν βελτιωμένα χαρακτηριστικά και σε συνδυασμό με την αναβάθμιση και διεύρυνση του δικτύου φόρτισης η κατάσταση θα βελτιωθεί μέσα στα επόμενα χρόνια, όπως αναφέρει η έρευνα στο πόρισμά της.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
ΥΠΕΞ Λιβύης σε Τσαβούσογλου: Να φύγουν ξένα στρατεύματα και μισθοφόροι από τη Λιβύη