H BMW θεωρεί πως μέχρι τα 600 χιλιόμετρα είναι καλά

Ποια αυτονομία θεωρείτε πως είναι καλή για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Την απάντηση δίνει η γερμανική εταιρία, η οποία θεωρεί τα 600 χιλιόμετρα είναι υπερ- αρκετά.

Του Γιάννη Σκουφή

Μπορεί να ακούγεται κουραστικό αλλά τα ηλεκτρικά δεν είναι το μέλλον, αλλά το παρόν. Ήδη στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν δεκάδες νέα μοντέλα με αυτονομίες που κατά μέσο όρο κυμαίνονται στα 300 με 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Και ήδη οι κατασκευαστές προμηθεύονται με εξελιγμένες μπαταρίες με ακόμα μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Οι οποίες μπορεί να αυξάνουν την αυτονομία αλλά ταυτόχρονα αυξάνουν το κόστος και φυσικά την τελική τιμή του αυτοκινήτου. Και κάπου εδώ προκύπτει το εξής ερώτημα: ποια είναι η ιδανική αυτονομία; Πόσα χιλιόμετρα χρειάζεται ένας οδηγός με μία φόρτιση;

«Τα 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας δεν είναι ένας στόχος που έχουμε για τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητά μας», δήλωσε ο David Ferrufino, o υπεύθυνος της BMW i4. «Στοχεύουμε στα 600 χιλιόμετρα και στα 100 χιλιόμετρα με τα plug-in υβριδικά μας για την καθημερινή χρήση».

Η παραπάνω τοποθέτηση είναι πολύ εύστοχη για πολυτελή και ακριβά αυτοκίνητα και ειδικότερα στις κορυφαίες εκδόσεις τους. Για παράδειγμα μία BMW i4 μπορεί θεωρητικά να διανύσει έως και 590 χιλιόμετρα και σε σούπερ ταχυφορτιστή 200 kW να φορτίσει την μπαταρία της από το 10% στο 80% μέσα σε 31 λεπτά.

Αυτά για ένα SUV που λόγω τιμής (μια εκτιμώμενη τιμή είναι γύρω στις 60.000 ευρώ) απευθύνεται σε μια περιορισμένη ομάδα οδηγών, οι οποίοι κάνουν και μεγάλα ταξίδια.

Από εκεί και πέρα και όπως προαναφέραμε το θέμα της αυτονομίας θα εξαρτάται πάντοτε από το πόσο μεγάλη είναι η μπαταρία και φυσικά από το κόστος. Για παράδειγμα, δεν έχει νόημα ένα city-car να έχει μια μεγάλη μπαταρία για να καλύπτει 500 χιλιομέτρων και να κοστίζει 40.000 ευρώ όταν μπορεί να έχει μια μικρότερη για 300 χιλιόμετρα και να κοστίζει 25.000 ευρώ. Εσείς, τι λέτε;

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.