Ποιος μπορεί να είναι ο πραγματικός λόγος για όριο ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους;
Του Γιάννη Σκουφή
Ίσως να έχετε ακούσει για τις προτάσεις να καταργηθεί το τελευταίο μέρος στον πλανήτη όπου μπορεί κανείς να οδηγήσει όσο αντέχει ο ίδιος αλλά και το αυτοκίνητο του. Με λίγα λόγια όσο μπορεί να φτάσει η τελική του αυτοκινήτου του και δίχως το άγχος του ορίου ταχύτητας και των σχετικών προστίμων.
Ωστόσο, οι εισηγήσεις για την θέσπιση ορίων ταχύτητας στα 130 χλμ./ώρα (όσο και στην χώρα μας) αυξάνονται διαρκώς και δείχνουν να κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Σε μια πρόσφατη δημοσκόπηση που έγινε από το DW.com αναφέρεται πως το 60% των ερωτηθέντων υποστηρίζουν τη θέσπιση του συγκεκριμένου ορίου, ενώ το μέτρο υποστηρίζουν και πολλοί διάσημοι. Ακόμα και ο πρωταθλητής της Φόρμουλα 1, Sebastian Vettel.
Ο πραγματικός λόγος που οι Γερμανοί θέλουν να μπει τέλος στην υπερβολική ταχύτητα δεν αφορά την ασφάλεια αλλά την προστασία του περιβάλλοντος. Μελέτες έχουν δείξει πως τα όρια ταχύτητας θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων στην Γερμανία κατά δύο εκατομμύρια τόνους σε ετήσια βάση.
Από την άλλη, υπάρχει και το οικονομικό κίνητρο, καθώς οι Γερμανοί θέλουν τα όρια ταχύτητας ώστε να αποφευχθούν ανατιμήσεις στα καύσιμα, στην κατανάλωση κρέατος, γαλακτοκομικών προϊόντων κ.α.
Η λογική, πάντως, λέει πως κάποια στιγμή ο τελευταίος επίγειος παράδεισος για τους petrolheads θα εξαφανιστεί. Και αυτό θα γίνει μέσα από την σταδιακή επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας έχουν τελική ταχύτητα που σε ελάχιστες περιπτώσεις ξεπερνά τα 160 χλμ./ ώρα.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Συντάξεις Δεκεμβρίου 2021: Αυτές είναι οι επικρατέστερες ημερομηνίες πληρωμής για όλα τα Ταμεία
Ανατροπές στη φορολογική ενημερότητα από το 2022 – Τι αλλάζει
Εμβολιασμός: Ανοίγουν τα ραντεβού για την τρίτη δόση - Τι ισχύει, βήμα - βήμα η διαδικασία