Ο πόλεμος στην Ουκρανία φέρνει νέα προβλήματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες
Σαν να μην έφτανε η ανεπάρκεια σε ημιαγωγούς και τσιπ, έρχεται και η έλλειψη σε προμήθεια καλωδιώσεων. Κάτι λίγο-πολύ αναμενόμενο αφού το 7% των καλωδιώσεων για την ΕΕ προέρχεται από την Ουκρανία!
Του Γιάννη Σκουφή
Ίσως να γνωρίζετε πως ένα σύγχρονο αυτοκίνητο μπορεί να έχει περισσότερα τσιπάκια ακόμη και από ένα φορητό υπολογιστή. Αλλά ξέρατε ότι το σύνολο των καλωδιώσεων σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει σε μήκος ακόμη και τα πέντε χιλιόμετρα;
Φανταστείτε, λοιπόν, τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει μια κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων σε μια περίοδο όπου η πολεμική κρίση έχει δημιουργήσει νέες ελλείψεις σε πρώτες ύλες και εξαρτήματα.
Συγκεκριμένα, σε καλωδιώσεις και πλεξούδες αφού ένα μεγάλο μέρος αυτών των βασικών εξαρτημάτων κατασκευάζεται σε εργοστάσια που βρίσκονται στα δυτικά της Ουκρανίας και σε εδάφη που πλήττονται από τις ρωσικές δυνάμεις.
Το πρόβλημα επηρεάζει άμεσα εταιρίες κατασκευής καλωδίων όπως είναι οι Leoni, Fujikura και Nexans που προμηθεύουν με τα σχετικά εξαρτήματα κυρίως γερμανικές εταιρίες. Για αυτό το λόγο τόσο η Volkswagen όσο και η Porsche θα υποχρεωθούν να προχωρήσουν σε προσωρινές και τμηματικές διακοπές αρκετών εργοστασίων τους. Το ίδιο θα κάνει και η BMW, σύμφωνα με το Reuters.
Μία προπέρσινη ανάλυση της Comtrade έδειξε πως περίπου το 7% των καλωδίων που εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση προέρχονται από τα εργοστάσια στις πόλεις Stryi και Kolomyja.
Εκεί απασχολούνται περίπου 60.000 άτομα, ενώ πάνω από 22 εταιρείες έχουν επενδύσει περισσότερα από 600 εκατομμύρια δολάρια σε 38 εργοστάσια στη χώρα. Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται κοντά σε εργοστάσια αυτοκινήτων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Προφανώς, μετά το τέλος του πολέμου η κατάσταση θα είναι διαφορετική. Ας ελπίσουμε στο μικρότερο βαθμό.