Τέλος τα diesel στην Ολλανδία
Τελικά δεν πρόκειται για αστείο. Από την Πρωταπριλιά η Audi Ολλανδίας δεν διαθέτει κανένα της μοντέλο με κινητήρες πετρελαίου.
Του Γιάννη Σκουφή
Η είδηση αφορά μία χώρα και μία εταιρία, συγκεκριμένα την Ολλανδία και την Audi. Ωστόσο, αποτελεί μία ισχυρή ένδειξη για το τι μέλλει γενέσθαι γύρω από την πετρελαιοκίνηση, με τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Χαρακτηριστική είναι η εν λόγω περίπτωση της Audi, μιας μάρκας που έχει συνδεθεί με τους κινητήρες TDI, η οποία είδε τους τελευταίους μήνες το αγοραστικό ενδιαφέρον για τα diesel της να πέφτει κατακόρυφα. Πόσο; Στο 1%!
Βέβαια, υπάρχουν πολλοί λόγοι που οι Ολλανδοί δείχνουν αποστροφή στα diesel όχι μόνο της Audi αλλά και των υπόλοιπων εταιριών. Ο βασικός λόγος είναι πως έχουν γίνει πανάκριβα, δεν υπάρχει κανένα κίνητρο αγοράς (σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά), ενώ οι προδιαγραφές ρύπων Euro 7 δεν αφήνουν για το μέλλον άλλα περιθώρια για τους κατασκευαστές.
Φυσικά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η Audi έχει ήδη ανακοινώσει πως από το 2026 τα καινούργια μοντέλα που θα παρουσιάζει θα είναι μόνο ηλεκτρικά και πως δύο χρόνια πιο νωρίς θα λανσάρει το τελευταίο της νέο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Μάλιστα, στο επόμενο διάστημα θα ακούσουμε και για άλλες εταιρείες να σταματούν την διάθεση εκδόσεων με κινητήρες πετρελαίου και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Στην χώρα μας το μερίδιο αγοράς των καινούργιων diesel προς το παρόν βρίσκεται στο 21%.
Το ποσοστό αυτό αναμένεται να μειωθεί με την πάροδο των ετών. Αδίκως ή όχι, έτσι έχουν τα πράγματα με τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά να κερδίζουν την εμπιστοσύνη όλο και περισσότερων οδηγών, όπως και στην χώρα μας με τη σημαντική κρατική επιδότηση και τις σχετικές φοροαπαλλαγές.