H Audi κατασκευάζει μέχρι και ηλεκτρικά τρίκυκλα
Του Γιάννη Σκουφή
Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει να κάνει με τις μπαταρίες τους και όταν αυτές ολοκληρώσουν τον κύκλο της ζωής τους. Συνήθως μετά από τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, περίπου δηλαδή στα 15 χρόνια.
Ωστόσο, ακόμη και όταν μια μπαταρία πέσει πολύ σε απόδοση (οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν μία εγγύηση για το 70% της απόδοσης της για μία 10ετία) δεν σημαίνει πως είναι τελείως άχρηστη. Είτε αυτή μπορεί να ανακυκλωθεί, είτε να διαχωριστεί σε υγιή τμήματα και να επαναχρησιμοποιηθεί.
«Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν σχεδιαστεί για όλη τη διάρκεια ζωής (του αυτοκινήτου). Αλλά ακόμα και μετά την αρχική τους χρήση εξακολουθούν να έχουν πολλή ισχύ», δήλωσε ο Prodip Chatterjee, συνιδρυτής της Nunam.
Ποια είναι η Nunam; Μία start-up εταιρία στην Ινδία με την οποία συνεργάζεται η Audi προμηθεύοντας τη με μπαταρίες που μπορούν να έχουν μία δεύτερη ζωή. Με άλλα λόγια επιλέγονται τα ικανά μέρη μιας μπαταρίας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει ολοκληρώσει το κύκλο ζωής του και αυτά χρησιμοποιούνται σε ελαφρύτερα οχήματα με μικρότερες απαιτήσεις σε ισχύ.
Αυτή είναι μία πολύ καλή λύση για την Ινδία όπου τα περισσότερα ηλεκτρικά τρίκυκλα (γνωστά ως e-rickshaw) χρησιμοποιούν παλιάς τεχνολογίας μπαταρίες μολύβδου-οξέος που μπορεί να έχουν χαμηλό κόστος αλλά έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής, μικρότερη απόδοση με μικρή αυτονομία και το σημαντικότερο μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.