Ακόμα ένα Honda CR-X πουλήθηκε σε τιμή ρεκόρ
Αν έχετε ένα παλιό καλό σπορ αυτοκίνητο με καλή φήμη, ίσως το καλύτερο να είναι να το φυλάξετε κάπου και να το πουλήσετε την επόμενη δεκαετία.
Του Γιάννη Σκουφή
Λένε πως ότι συμβαίνει στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού δεν αργεί να περάσει και στη Γηραιά Ήπειρο. Και αν κρίνουμε από την τρέλα που επικρατεί στο χρηματιστήριο των παλιών σπορ μοντέλων ίσως η διατήρηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου σε ένα καλά φυλασσόμενο χώρο να αποτελεί μία καλή επένδυση για το μέλλον.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των παλιών Toyota και Honda που στις ΗΠΑ η ζήτηση ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Και όταν λέμε παλιά σπορ δεν μιλάμε για κάποια πολύ μακρινά αλλά για πριν από 2-3 δεκαετίες όπως στην περίπτωση των Supra, Celica, S2000… ακόμη και του CR-X.
Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι ενός CR-X του 1990 που είχε διανύσει κοντά στις 20.000 χιλιόμετρα και που πωλήθηκε για 40.000 δολάρια. Εκείνη την εποχή είχε αγοραστεί για 11.390 δολάρια και σήμερα κατάφερε όχι μόνο να χάσει την αξία του αλλά να την πολλαπλασιάσει. Και αν τυχαίνει να έχετε στην κατοχή σας ένα σπορ μοντέλο της δεκαετίας του 1990 ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε πριν το ξεφορτωθείτε πουλώντας το ή εγκαταλείποντας το σε κάποιο κέντρο απόσυρσης.
Επί της ευκαιρίας να υπενθυμίσουμε πως το CR-X ήταν ένα από τα πιο γνωστά σπορ κουπέ. Το χαμηλό κέντρο βάρους και η εξίσου χαμηλή θέση οδήγησης ενθουσιάζει κάθε φίλο της σπορ οδήγησης, με την τελευταία να επωφελείται από το απόβαρο που δεν ξεπερνούσε τα 900 κιλά.
Οι δύο πρώτες του γενιές ξεκίνησαν να παράγονται στην Σουζούκα από το 1983 έως το 1991. Ανάλογα με την αγορά το CRX είχε διάφορα μοτέρ αλλά στη Ευρώπη είχε κυκλοφορήσει με VTEC των 1.600 κυβικών και των 130 ίππων.
Το CR-Z θεωρήθηκε πνευματικός διάδοχο του CR-X και ξεκίνησε να παράγεται το 2010. Είχε ένα υβριδικό σύστημα κίνησης 1.500 κυβικών και 124 ίππων, αλλά λόγω της χαμηλής ζήτησης ο κύκλος του μοντέλου ολοκληρώθηκε το 2016. Πάντως, δεν αποκλείεται η μελλοντική του επιστροφή κάποια στιγμή ως ηλεκτρικό.