Και η Volkswagen εγκαταλείπει την Ρωσία
Του Γιάννη Σκουφή
Η Renault ήταν από τις πρώτες εταιρίες που ανακοίνωσαν την αποχώρησή τους από την αγορά της Ρωσίας η οποία απομακρύνεται συνεχώς από την Δύση.
Έκτοτε πολλοί άλλοι κατασκευαστές έχουν προχωρήσει σε περικοπές, αναστολές εργασιών και πάγωμα των δραστηριοτήτων λόγω και της τεράστιας μείωσης των πωλήσεων στη ρωσική αγορά. Χαρακτηριστικό είναι πως τον Μάιο παρήχθησαν μόλις 3.720 αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα περίπου 112.000 οχήματα που παρήχθησαν τον Μάιο του περασμένου έτους, όπως ανακοίνωσε η κρατική στατιστική υπηρεσία της Ρωσίας.
Ακόμη και το VW Group που έχει μια πολύ ισχυρή παρουσία στην Ρωσία και συμβόλαιο συνεργασίας με την GAZ από το 2011 για τη συναρμολόγηση και τη διανομή μοντέλων των Volkswagen και Skoda στην περιοχή Nizhny Novgorod, υποχρεούται να πάρει ανάλογα μέτρα. Έτσι, θα βάλει οριστικά λουκέτο στο εργοστάσιο της που έχει διακόψει τη λειτουργία του από τον Μάρτιο λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.
Το εργοστάσιο βρίσκεται 430 χιλιόμετρα βορειανατολικά της Μόσχας, ενώ το συνδικάτο ανέφερε στο Reuters πως η επίσημη αιτιολογία έχει να κάνει με τη έλλειψη ανταλλακτικών στην ΕΕ, τα προβλήματα στην προμήθεια εξαρτημάτων από την Ουκρανία και γενικά τα ζητήματα στην αλυσίδα τροφοδοσίας.
Όλος ο βιομηχανικός εξοπλισμός και οι 200 υπάλληλοι που είχαν απομείνει (ήδη πολλοί είχαν παραιτηθεί μέσω οικειοθελούς προγράμματος) θα μεταφερθούν στο εργοστάσιο της Kaluga που και εκεί το μέλλον είναι αβέβαιο. Τέλος, να πούμε πως από το εργοστάσιο του Nizhny Novgorod έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 400.000 αυτοκίνητα με πιο πρόσφατα τα VW Taos, Skoda Kodiaq, Karoq και Octavia.