Το λογισμικό είναι η αχίλλειος πτέρνα του Apple Car
Του Γιάννη Σκουφή
Το σενάριο που θέλει την Apple να κατασκευάζει το δικό της αυτοκίνητο ίσως και να μην υλοποιηθεί ποτέ. Και ο λόγος δεν αφορά μόνο στο ό,τι οι Xiaomi και Huawei βρίσκονται αρκετά βήματα πιο μπροστά ή πως ακόμη και η Sony έχει παρουσιάσει όχι ένα αλλά δύο concept cars.
Το θέμα είναι πως η Apple τρέχει ήδη το πρότζεκτ Titan και τα πρώτα σημάδια της εξέλιξης του δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Προφανώς, την εταιρεία δεν την ενδιαφέρει σε πρώτη φάση το hardware (δηλ. το αυτοκίνητο κατασκευαστικά) αλλά το software.
Ουσιαστικά, αυτό που έχει ως στόχο η Apple είναι να πρωτοτυπήσει και να λανσάρει ένα αυτοκίνητο στο οποίο το τιμόνι και τα πεντάλ θα περισσεύουν. Με άλλα λόγια το πρότζεκτ Titan στοχεύει σε ένα λογισμικό προχωρημένου επιπέδου αυτόνομης οδήγησης που ήδη δοκιμάζεται σε διάφορα concepts που ήδη κυκλοφορούν.
Πρόσφατα πάντως σε ένα κατάλληλα τροποποιημένο Lexus αναφέρθηκαν σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας του συστήματος με πιο χαρακτηριστικό πως το σύστημα δεν αναγνώρισε ένα άτομο που έκανε τζόκινγκ. Μάλιστα, αν δεν επενέβαινε ο οδηγός για να πατήσει φρένο η σύγκρουση και το ατύχημα θα ήταν αναπόφευκτα.
Φήμες θέλουν ακόμη και τα ίδια τα στελέχη της εταιρείας να αυτοσαρκάζονται με τις αστοχίες και τις ατυχίες που έχει στο πραγματικό κόσμο το πρότζεκτ Titan. Ακόμη και ο Tim Cook, το αφεντικό της Apple, σπάνια επισκέπτεται τους χώρους στους οποίους εργάζονται οι ομάδες του πρότζεκτ.
Ακόμη και έτσι όμως η Apple θα συνεχίσει να επενδύει και να εξελίσσει την τεχνολογία της. Το ερώτημα είναι πως ακόμη και αν τα καταφέρει αν θα δημιουργήσει ένα ασφαλές και αξιόπιστο προϊόν και αν θα προλάβει τον ανταγωνισμό. Ειδικά τον κινεζικό.