Θα σώσουν τα συνθετικά καύσιμα τα supercars;
Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων υπέρ-υψηλών επιδόσεων προσανατολίζονται όλο και περισσότερο στην τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων.
Του Γιάννη Σκουφή
Η κλεψύδρα αδειάζει για τους κατασκευαστές των supercars οι οποίοι θα πρέπει να βρουν την λύση προκειμένου τα αυτοκίνητά τους να λειτουργούν με τις χαμηλότερες δυνατές εκπομπές ρύπων. Ειδάλλως, θα πρέπει να στραφούν και ακόμα στην ηλεκτροκίνηση που ακόμη βρίσκεται στα σπάργανα σε ότι αφορά τα σπορ μοντέλα.
Ακόμη και αν οι κατασκευαστές έχουν κερδίσει μία μικρή παράταση πρέπει να βρουν γρήγορα μία λύση. Αυτή θα μπορούσε να είναι τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία παράγονται μέσα από μία χημική διεργασία και μπορούν να αναμειχθούν με την απλή βενζίνη έχοντας όμως το πλεονέκτημα της πολύ χαμηλής εκπομπής ρύπων.
Ήδη στην εξέλιξη και την παραγωγή συνθετικών καυσίμων έχει προχωρήσει σε αρκετά μεγάλο βαθμό η Porsche (σε συνεργασία με την Siemens Energy) που υποστηρίζει πως τα e-fuels θα μπορούσαν να αποτελέσουν μία δεύτερη ευκαιρία για τα σπορ αυτοκίνητα.
Ακόμη και η Lamborghini βλέπει με μεγάλη αισιοδοξία τα συνθετικά καύσιμα και πως μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα μπορούσαν τα μοντέλα της να είναι plug-in υβριδικά και να καταναλώνουν e-fuel.
Στο σημείο αυτό να πούμε πως ήδη η ιταλική μάρκα έχει ανακοινώσει πως το 2028 θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο με τη γκάμα της να πλαισιώνεται από τρία άλλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Αυτό θα είναι ένα ιδανικό σενάριο για εμάς. Να έχουμε ένα ηλεκτρικό μοντέλο και ταυτόχρονα άλλα τρία με το γνήσιο DNA της μάρκας και τον μοναδικό ήχο ενός κινητήρα βενζίνης» λέει ο Francesco Scardaoni, επικεφαλής της Lamborghini για τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού.