Ποιος θα αγοράσει αυτή τη γκρίζα BMW M1;
Του Γιάννη Σκουφή
Η πορεία της M1, του πρώτου πραγματικού supercar που είχε κατασκευάσει η BMW (και του μοναδικού αν εξαιρέσουμε την ηλεκτροϋβριδική i8), είναι ταυτόσημη με την δημιουργία της M Division. Εκείνη την εποχή ο οδηγός αγώνων Jochen Neerpasch είχε αναλάβει την διεύθυνση του σπορ παραρτήματος της μάρκας και είχε συμμετάσχει ενεργά στην εξέλιξη της M1.
To εικονιζόμενο αυτοκίνητο ήταν το προσωπικό του Neerpasch, ο οποίος το είχε κάνει δώρο στον εαυτό του το 1980. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό που δίνει πρόσθετη αξία στη συγκεκριμένη Μ1. Είναι μόλις μία από τις τέσσερις που βγήκαν από το εργοστάσιο στο γκρι χρώμα που βλέπετε.
Ο Neerpasch οδηγούσε συχνά το αυτοκίνητο του μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980, όταν δέχτηκε μια θέση στο διεθνές κέντρο διαχείρισης του ομίλου και αποφάσισε να το πουλήσει.
«Αυτό ήταν ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στη ζωή μου», είπε στον οίκο δημοπρατήσεων RM Sotheby's, ο οποίος έχει αναλάβει την πώληση του αυτοκινήτου που θα γίνει στις 26 Νοεμβρίου με εκτιμώμενη τιμή περίπου μισό εκατομμύριο ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως η M1 ήταν ένα σπορ κουπέ με ιταλική φινέτσα δια χειρός Giugiaro και γερμανική τεχνολογία. Πολλά από τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου συναρμολογούνταν στο Τορίνο, ενώ η τελική παραγωγή ολοκληρωνόταν στο Μόναχο.
Κάτω από το καπό της είχε έναν εξακύλινδρο σε σειρά 3.500 κυβικών που απέδιδε 277 ίππους εξασφαλίζοντας μια τελική 260 χλμ./ώρα. Η Μ1 ήταν κεντρομήχανη και ένα χειροκίνητο πεντάρι σασμάν της ZF περνούσε την ροπή μέσω μπλοκέ διαφορικού στους πίσω τροχούς.