Για πόσο λέτε πως πούλησε το μερίδιο της στη Ρωσία η Mazda;
Όπως πολλοί άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, έτσι και η Mazda είχε το δικό της ποσοστό σε μια ρωσική κοινοπραξία.
Του Γιάννη Σκουφή
Η φυγή των εταιρειών αυτοκινήτου από την αγορά της Ρωσίας συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό και μία από τις τελευταίες περιπτώσεις είναι αυτή της Mazda. Συγκεκριμένα, η ιαπωνική εταιρία αποφάσισε να πουλήσει το μερίδιο της στην κοινοπραξία που έχει με την τοπική αυτοκινητοβιομηχανία Sollers.
Το ποσό που εισέπραξε η Mazda για το 50% που κατείχε είναι μόλις 1 ευρώ! Γιατί έτσι; Επειδή υπάρχει όρος στο συμβόλαιο με δυνατότητα επαναγοράς του ίδιου μεριδίου στην ίδια τιμή και εντός των επόμενων τριών ετών.
Η Mazda είχε σταματήσει εδώ και ένα μήνα να προμηθεύει με ανταλλακτικά την MSMR (Mazda Sollers Manufacturing Rus), η οποία λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2012 ένα εργοστάσιο στο Βλαδιβοστόκ με ετήσια δυναμικότητα 50.000 μονάδων.
Σε αυτό το εργοστάσιο κατασκευάζονταν τα CX-30, CX-5, 6 Sedan και CX-9 για την τοπική αγορά. Πέρυσι η Mazda κατείχε ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 1,8%.
Πέρα από τον πόλεμο στην Ουκρανία που ξεκίνησε τον περασμένο Φεβρουάριο, ένας από τους λόγους που η Mazda αποχωρεί από τη Ρωσία είναι επειδή σε μία οικονομική έκθεση αναφέρεται πως θα υπάρξει ετήσια ζημιά περίπου 83 εκατομμυρίων ευρώ.
Παρόμοια απόφαση έχουν πάρει και άλλες εταιρίες, όπως οι Nissan και Renault, οι οποίες πούλησαν τις μετοχές τους στις αντίστοιχες κοινοπραξίες για ένα συμβολικό ποσό αφήνοντας τον πόρτα της επιστροφής ανοιχτή για την επόμενη μέρα μετά τον πόλεμο.