Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πως μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της φόρτισης;

Πέρα από τη σύνδεση με φορτιστή υπάρχουν και άλλες λύσεις για να εξασφαλιστεί η κίνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.    

Του Γιάννη Σκουφή

Πως σας φαίνεται η ιδέα όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μένει από ηλεκτρική ενέργεια να μην καταφεύγει σε ένα σημείο φόρτισης για να γεμίσει την μπαταρία του αλλά να την αντικαθιστά σε κάποιο σταθμό με μία άλλη γεμάτη;

Αυτή το κόνσεπτ ίσως να μην σας κάνει και τόσο εντύπωση αφού ενδεχομένως να έχετε ακούσει για ανταλλακτήρια μπαταριών που ήδη βρίσκονται σε λειτουργία από διάφορους κατασκευαστές στην Κίνα όπως η BYD, η Nio κ.α.

Αυτό όμως που μπορεί να μην γνωρίζετε είναι πως η Nio εγκαινίασε πρόσφατα τον δεύτερο σταθμό PPS (Power Swap Station) ανταλλαγής μπαταριών της και στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, μετά τον πρώτο που βρίσκεται στη Γερμανία, ξεκίνησε να λειτουργεί και το δεύτερο σημείο PPS που βρίσκεται σε ένα κομβικό αυτοκινητόδρομο που συνδέει τη Σουηδία με τη Νορβηγία.

Η Nio έχει ως στόχο να έχει θέσει σε λειτουργία 22 PPS για φέτος και άλλα 100 για του χρόνου. Σύμφωνα με την εταιρία αυτή είναι η καλύτερη λύση για ένα μακρινό ταξίδι αφού σε σχέση με μία ταχυφόρτιση η ολιγόλεπτη αντικατάσταση μπαταρίας μειώνει το «νεκρό» χρόνο κατά 80%.

Όπως μπορείτε να υποθέσετε σε αυτές τις χώρες της, στα βόρεια της Ευρώπης, οι εξελίξεις για την ηλεκτροκίνηση τρέχουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς δίνοντας μας μία εικόνα τόσο για το μέγεθος της διεύρυνσης των σημείων φόρτισης όσο και για πιο εξεζητημένες λύσεις, όπως είναι οι σταθμοί ανταλλαγής των μπαταριών.

Καταστάσεις που θα αργήσουμε πολύ να δούμε στην Ελλάδα, αλλά κάποια στιγμή θα αποτελούν μέρος της καθημερινότητας μας.