Ποιο ήταν το μικρότερο GTi της αγοράς;
Του Γιάννη Σκουφή
Με την ηλεκτροκίνηση να εξαπλώνεται με ραγδαίους ρυθμούς όλο και περισσότερα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταργούνται. Ειδικά στις μικρότερες κατηγορίες τα σπορ μοντέλα θα εξαφανίζονται το ένα μετά το άλλο, καθώς οι νέες τους γενιές θα αντικαθίστανται από ηλεκτρικές εκδόσεις.
Με άλλα λόγια θα δούμε να εξαφανίζονται εμβληματικά σπορ «μικρά» αυτοκίνητα με τα λογότυπα GTi. Ανάμεσα σε αυτά είναι και το μικρότερο της αγοράς, το VW up! GTI με τον τρικύλινδρο turbo των 1.000 κυβικών και των 115 ίππων που εξασφάλιζε πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δεύτερα, τελική 196 χλμ./ώρα) για όποιον ήθελε να συνδυάζει σπορ απόλαυση και ευελιξία στην πόλη (και όχι μόνο).
Ο τερματισμός της παραγωγής του up! GTI ήταν αναμενόμενος καθώς οι απλές εκδόσεις του μοντέλου έχουν στην ουσία ολοκληρώσει τον κύκλο τους εδώ και καιρό.
Ήδη η VW έχει δρομολογήσει την εξέλιξη δύο νέων μικρών μοντέλων που θα αντικαταστήσουν μέσα στην επόμενη τετραετία τόσο το up! όσο και το Polo. Ο λόγος για τα ID. 1 και ID. 2 που φυσικά θα έχουν και αντίστοιχες σπορ εκδόσεις με τα λογότυπα GTX.