Η Toyota επιμένει πως τα ηλεκτρικά βλάπτουν τον πλανήτη
Του Γιάννη Σκουφή
Η Toyota είναι η αυτοκινητοβιομηχανία που έχει επενδύσει περισσότερο από κάθε άλλη στην υβριδική τεχνολογία. Και κάπως έτσι έφτασε στο σημείο να πουλά στην Ευρώπη πλήρως υβριδικά μοντέλα πολύ πιο πριν από οποιονδήποτε άλλο, αποκτώντας στρατηγικό πλεονέκτημα και φυσικά πολύ υψηλά κέρδη.
Ωστόσο, οι Ιάπωνες δεν βλέπουν το ίδιο θετικά την ηλεκτροκίνηση θεωρώντας πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί να ωφελούν επιβαρύνουν περισσότερο από τα συμβατικά το περιβάλλον.
Μάλιστα, η Toyota ισχυρίζεται πως έχει όλα τα δεδομένα που χρειάζονται για να αποδείξει πως τα EVs δεν είναι μόνο μια κακή επιχειρηματική απόφαση αλλά και κακή για το περιβάλλον.
Σύμφωνα με τον Gill Pratt, που είναι ο υπεύθυνος επιστήμονας της Toyota στο συγκεκριμένο τομέα, τα υβριδικά ή ακόμη και τα μελλοντικά υδρογόνου είναι πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον απ’ ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά που απαιτούν μεγάλες μπαταρίες λιθίου.
Μάλιστα, ο ίδιος προβλέπει πως είναι θέμα χρόνου πότε θα υπάρξει κρίση με τα αποθέματα λιθίου και των λοιπών σπάνιων γαιών, ενώ υπάρχει και το θέμα της ανεπαρκούς ανακύκλωσης. Και όταν δεν θα υπάρχει αρκετό λίθιο π.χ. για 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά θα μπορούσε αυτό να διοχετευθεί σε πολλά περισσότερα υβριδικά.
Με άλλα λόγια ο Pratt λέει πως, ναι, η παραγωγή πολλών εκατομμυρίων υβριδικών θα έχει μεγάλο αντίκτυπο σε CO2, αλλά με την ίδια ποσότητα λιθίου τα ηλεκτρικά θα είναι αριθμητικά πολύ λιγότερα. Για παράδειγμα, από ένα Tesla με μία μπαταρία 100 kWh θα μπορούσαν να καλυφτούν 100 πλήρως υβριδικά. Τόσο απλό.