Θα μπορούσε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να λειτουργεί και ως… πολύπριζο;
Του Γιάννη Σκουφή
Μία πατέντα που κατέθεσε η Ford στο αμερικανικό γραφείο ευρεσιτεχνιών περιγράφει ένα νέο σύστημα φόρτισης που επιτρέπει σε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γεμίζουν τις μπαταρίες τους ταυτόχρονα.
Φυσικά, θα είναι αδύνατο να φορτίζουν όλα την ίδια στιγμή με την ίδια ισχύ καθώς λογικά θα υπάρχει μια προτεραιότητα από το πρώτο προς το τελευταίο ή αντίστροφα και με επιλογή του επιπέδου φόρτισης.
Ήδη το Ford F-150 Lightning διαθέτει μια παροχή χαμηλής ισχύος για την φόρτιση εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών. Ωστόσο, στην πράξη η εφαρμογή μιας τέτοιας πατέντας δεν είναι τόσο απλή όσο ακούγεται αφού υπάρχουν πολλά ζητήματα.
Το πιο σημαντικό είναι το πως μπορεί να λειτουργήσει το όλο σενάριο στην περίπτωση ιδιωτών μιας και θα πρέπει ο ένας οδηγός να έχει πρόσβαση στην επιπλέον παροχή ισχύος του άλλου. Πρακτικά, μια τέτοια λύση θα ήταν βολική για έναν εταιρικό στόλο από ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Έτσι, όλα μαζί θα μπορούσαν να συνδεθούν σε σειρά και αφού φορτίσει το πρώτο να φορτίζουν και τα υπόλοιπα διαδοχικά. Επίσης, θα μπορούσε μέσω μιας εφαρμογής να καθορίζεται το μέγιστο ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας κάθε αυτοκινήτου.
Φυσικά, όλα αυτά βρίσκονται ακόμη στη θεωρία και η κατάσταση είναι πιο μπλεγμένη ακόμη και από το συρφετό από καλώδια όπως φαίνονται στα σκίτσα της πατέντας.