Έρευνα: Το 59% των πολιτών της ΕΕ δεν είναι έτοιμο για την ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2035
Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι περισσότεροι από τους μισούς (59%) πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης πιστεύουν ότι η στροφή στην αμιγώς ηλεκτροκίνηση δεν είναι εφικτή εντός των υφιστάμενων χρονοδιαγραμμάτων.
Οι ερωτηθέντες μίλησαν για τα προβλήματα που εντοπίζονται σήμερα στην αυτονομία των μπαταριών, στις υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στις ελλείψεις των πρώτων υλών και στην ανυπαρξία των υποδομών φόρτισης.
Αν και το 28% εξέφρασε την άποψη ότι οι προθεσμίες είναι εφικτές, επισημαίνοντας ότι πρέπει να λυθούν πρώτα πολλά θέματα που αφορούν τις υποδομές, το 18% πιστεύει ότι οι σημερινοί στόχοι δεν θα επιτευχθούν ποτέ. Μόνο το 11% πιστεύει ότι όλοι οι στόχοι που έχουν τεθεί για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2035 είναι ρεαλιστικοί.
Η έρευνα που έγινε από την ABB Automotive Manufacturing, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των ηλεκτροκινητήρων, επισήμανε ότι για το 19% των ερωτηθέντων το βασικό εμπόδιο είναι οι μπαταρίες και η αυτονομία τους, ενώ το 16% είχε ανησυχίες για τα υψηλά επίπεδα επενδύσεων που απαιτούνται, προκειμένου να εξελιχθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι ελλείψεις πρώτων υλών, οι κατάλληλες υποδομές και η έλλειψη μεγάλης χωρητικότητας φορτιστών στα δημόσια σημεία ήταν επίσης ψηλά στη λίστα των ζητημάτων που έθεσαν όλοι όσοι έλαβαν μέρος στην έρευνα. Η έλλειψη υποδομής φόρτισης αναφέρθηκε ως ο μοναδικός περιορισμός στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης από το 26% των πολιτών, ενώ το 17% τόνισε τις υψηλές τιμές των οχημάτων ως το κύριο εμπόδιο στην ανάπτυξη των EV.
Μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μην πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035, ξεκίνησε ένας νέος κύκλος συζητήσεων από κυβερνήσεις, κατασκευαστές οχημάτων και προμηθευτές πρώτων υλών.
Το θέμα ήρθε στο προσκήνιο την περασμένη εβδομάδα, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να αναβάλει μια ψηφοφορία που θα επικύρωνε την απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ολόκληρη την ΕΕ από το 2035.
Μεγάλοι στόλοι πιέζουν για πιο γρήγορη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, θέτοντας ως προθεσμία το 2030 αντί το 2025, ενώ η Νορβηγία εργάζεται εντατικά για να υλοποιήσει το πλάνο μέχρι το 2025. Η ΕΕ επέλεξε το 2035 ως το όριο, επειδή η μέση διάρκεια ζωής ενός οχήματος είναι 15 χρόνια και η Πράσινη Συμφωνία της Ευρώπης στοχεύει σε ουδετερότητα άνθρακα μέχρι τα μέσα του αιώνα.
Αντιδράσεις από Γερμανία
Από την άλλη, η Γερμανία που είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές και η μεγαλύτερη χώρα παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη θέλει να ανάψει το πράσινο φως για την χρησιμοποίηση βιώσιμων καυσίμων. Επιμένει ότι ο νέος νόμος θα πρέπει να περιλαμβάνει διάταξη για τα συγκεκριμένα καύσιμα, τα οποία είναι συνθετικά υγρά καύσιμα που χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία κινητήρων εσωτερικής καύσης με τον ίδιο τρόπο όπως η βενζίνη ή το ντίζελ. Άλλωστε ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing έγραψε στο twitter πριν λίγες μέρες ότι: «H μηχανή εσωτερικής καύσης δεν είναι το πρόβλημα, αλλά τα ορυκτά καύσιμα με τα οποία λειτουργεί. Η κλιματική ουδετερότητα είναι ο στόχος και ταυτόχρονα μια ευκαιρία για τις νέες τεχνολογίες. Πρέπει να είμαστε ανοιχτοί σε διαφορετικές λύσεις».