Μαραθώνιος για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Στα τμήματα έρευνας και εξέλιξης των κατασκευαστών αυτοκινήτων δίνουν τον δικό τους αγώνα για αποδοτικότερες μπαταρίες.
Του Γιάννη Σκουφή
Ποιο θα ήταν το ιδανικό σενάριο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Να είχαν μία μπαταρία που να φορτίζει σε 10 λεπτά και που να προσφέρει μία αυτονομία περίπου 600 χιλιομέτρων.
Όσο ιδανικό και αν ακούγεται κάτι τέτοιο, δεν είναι και ανέφικτο. Ήδη υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δίχως να έχουν υπερβολικά μεγάλες και βαριές μπαταρίες -περί τις 100 kWh με τα σημερινά δεδομένα ενεργειακής πυκνότητας- μπορούν να διανύσουν με νορμάλ ρυθμούς πάνω από 500 χιλιόμετρα.
Η πιο δύσκολη απαίτηση όμως είναι ο χρόνος φόρτισης. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ζήτημα, καθώς ακόμα και μετά από μια δεκαετία πολύ δύσκολα θα δούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φορτίζουν τις μπαταρίες τους σε χρόνο αντίστοιχο με αυτόν που διαρκεί το φουλάρισμα του ρεζερβουάρ ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Παρά ταύτα οι ειδικοί δίνουν την δική τους μάχη και μέχρι να δούμε τις μπαταρίες στερεού τύπου με ξηρό καταλύτη (solid state) το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις μπαταρίες λιθίου σιδήρου-φωσφόρου (LFP), οι οποίες χαρακτηρίζονται από το χαμηλό τους κόστος και την αυξημένη απόδοσή τους.
Η Mercedes ετοιμάζει προηγμένες μπαταρίες που θα δούμε για πρώτη φορά στην επερχόμενη EQG, την ηλεκτρική εκδοχή της G-Class. Αυτές οι μπαταρίες θα χρησιμοποιούν ανόδια από πυρίτιο για να προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερους χρόνους φόρτισης.
Αν μη τι άλλο τα επόμενα χρόνια θα έχουν ένα πολύ μεγάλο τεχνολογικό ενδιαφέρον σε κάθε επίπεδο στον αγώνα για νέας γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φορτίζουν πιο γρήγορα και που θα εξασφαλίζουν πιο πολλά χιλιόμετρα.