Κίνα vs Ιαπωνία: Σημειώσατε… ένα!
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έφτασε σε σημείο να ξεπεράσει σε εξαγωγές ακόμη και την παραδοσιακά πρώτη Ιαπωνία.
Του Γιάννη Σκουφή
Τα στοιχεία δεν αφορούν την παραγωγή και τις πωλήσεις νέων μοντέλων στις εγχώριες αγορές, αλλά για την εξαγωγική ικανότητα από τα εργοστάσια κάθε χώρας. Και για το πρώτο τρίμηνο του έτους η Κίνα κατάφερε να εκτοπίσει την Ιαπωνία, παρόλο που η τελευταία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 6%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Όπως αναφέρει το πρακτορείο Nikkei Asia, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να αυξήσει τις εξαγωγές της κατά 58% για το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Συγκεκριμένα, η ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων της Κίνας αναφέρει ότι η χώρα κατάφερε να εξάγει 1,07 εκατομμύρια οχήματα μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου.
Την ίδια περίοδο, η Ιαπωνία εξήγαγε «μόλις» 950.000 οχήματα. Αξιοσημείωτο είναι πως σχεδόν το 2/3 των εξαγωγών της Κίνας αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στην έκρηξη των εξαγωγών της Κίνας βοήθησε το γεγονός της αυξημένης ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες εξαγωγές στη Ρωσία, μετά τις κυρώσεις και τα εμπάργκο που υπάρχουν από το δυτικό κόσμο.
Αντίθετα, οι Ιαπωνικές εταιρίες σταμάτησαν τις εξαγωγές τους στην μεγάλη ρωσική αγορά μειώνοντας τον όγκο εξαγωγής.
Κάτι που πρέπει να τονισθεί είναι πως οι εξαγωγές της Κίνας δεν έχουν να κάνουν μόνο με εγχώριες εταιρίες, αλλά με εργοστάσια. Για παράδειγμα, σε αυτές τις εξαγωγές συμπεριλαμβάνονται της Tesla από το gigafactory στη Σαγκάη, όπως και άλλων ξένων κατασκευαστών.