Οι λόγοι που οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν τις ρεζέρβες από τα αυτοκίνητα
Πριν από χρόνια, τα περισσότερα αυτοκίνητα διέθεταν ρεζέρβα. Σήμερα στα καινούρια αυτοκίνητα η ρεζέρβα είναι είδος προς εξαφάνιση.
Οι λόγοι που οδήγησαν τους κατασκευαστές να βγάλουν την ρεζέρβα από τα αυτοκίνητά τους είναι ότι τα σημερινά ελαστικά έχουν καλύτερη τεχνοτροπία, είναι πιο αξιόπιστα και το υλικό τους είναι πιο ανθεκτικό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Από την άλλη, τα τελευταία χρόνια οι δρόμοι είναι καλύτεροι και οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος λιγότερες. Βέβαια ακόμη υπάρχουν κακοί δρόμοι, λακκούβες και μπαλώματα, όμως όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό. Η λιγότερη καταπόνηση των ελαστικών έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά να διατηρούνται σε καλύτερη κατάσταση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η απουσία της ρεζέρβας συνεπάγεται μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο. Ειδικά τώρα όπου η υβριδική τεχνολογία φέρει μεγάλες μπαταρίες με μεγάλη χωρητικότητα, η εκμετάλλευση ακόμη και ενός χιλιοστού είναι σημαντική.
Οι ρεζέρβες ήταν κάποτε απαραίτητες γιατί δεν υπήρχε άλλη επιλογή επισκευής ελαστικών. Σήμερα υπάρχουν τα κιτ επισκευής ελαστικών, που δίνουν άμεση λύση, αρκεί το πρόβλημα να είναι μικρό και όχι να μιλάμε για σχίσιμο του ελαστικού.
Η χρησιμοποίηση ελαστικού Run Flat εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο δεν θα μείνει στο δρόμο, αλλά θα μπορεί να πάει μέσα σε ένα εύλογο μικρό χρονικό διάστημα μέχρι κάποιο συνεργείο για να επιδιορθωθεί το πρόβλημα.
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε επίσης και το αρχικό κόστος μιας ρεζέρβας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτές στην προσπάθειά τους να μειώσουν το κόστος παραγωγής κάθε μονάδας παραλείπουν τις ρεζέρβες. Η απουσία ρεζέρβας, σημαίνει παράλληλα και απουσία σχετικών κλειδιών που επίσης ανεβάζουν το κόστος.
Τέλος, το αυτοκίνητο χωρίς τη ρεζέρβα ζυγίζει λιγότερο. Αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και τις εκπομπές ρύπων. Μετά την μεγάλη προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν καταναλώσεις και ρύπους, η ύπαρξη ρεζέρβας σίγουρα μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.