Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διαφορετικά ελαστικά από αυτά των συμβατικών
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διαφορετικά ελαστικά. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να πληρούν τα νέα δεδομένα που εισάγει η ηλεκτροκίνηση, καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα έχουν αυξημένο βάρος και υψηλές επιδόσεις. Παράλληλα θα πρέπει να κάνουν οικονομία ενέργειας και να έχουν χαμηλά επίπεδα θορύβου.
Η καταπόνηση των ελαστικών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μεγάλη και οι κατασκευαστές θέλουν να βρουν τρόπο για να αντιμετωπίσουν αυτή την παράμετρο. Μελετούν την αλλαγή της σύνθεσης των ελαστικών με πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, ενώ θέλουν παράλληλα να είναι και ανθεκτικά.
Κάθε χρόνο παράγονται παγκοσμίως περίπου 2 δισεκατομμύρια ελαστικά με τα παραγόμενα σωματίδια από τη φθορά τους να αποτελούν σημαντικό ρυπαντή στα αστικά κέντρα. Περίπου 3 εκατομμύρια τόνους σωματιδίων απελευθερώνονται κάθε χρόνο από τα ελαστικά, ενώ η φθορά των οδοστρωμάτων επιφέρει ακόμη 3 εκατομμύρια τόνους. Για κάθε 200.000 χιλιόμετρα ένα μέσο ελαστικό δημιουργεί περίπου 3-4 κιλά σωματιδίων.
Η σύνθεση των ελαστικών αποτελείται από περίπου 200 συστατικά και χημικές ουσίες εκ των οποίων ορισμένα από αυτά είναι ιδιαίτερα τοξικά. Τα νέα ελαστικά θα πρέπει να είναι ικανά να κινήσουν με ασφάλεια το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV's) διαθέτουν μεγάλη μπαταρία που προσθέτει αρκετό βάρος στο σύνολο. Αυτή προσθέτει 300-400 κιλά επιπλέον το όχημα, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη επιβάρυνση των ελαστικών.
Από την άλλη, η αυξημένη ροπή των ηλεκτρικών οχημάτων δημιουργεί νέες ανάγκες και προϋποθέσεις στα ελαστικά. Το απότομο ξεκίνημα προκαλεί παραμόρφωση στο ελαστικό, κάτι που πρέπει η κατασκευάστρια εταιρεία των ελαστικών να αντιμετωπίσει.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλούνται να λύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η αυτονομία. Οι εταιρείες εργάζονται σκληρά για να μειώσουν τις καταναλώσεις ενέργειας, με τα ελαστικά να παίζουν έναν από τους βασικούς λόγους σε αυτό τον τομέα. Επίσης, με δεδομένο την απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αθόρυβη κύλιση είναι πρωταρχικός λόγος της εξέλιξης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.
Υπενθυμίζεται πως για πρώτη φορά στα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro7 που θα ισχύσει από το 2025, προβλέπονται όρια στα σωματίδια που προέρχονται από τα φρένα ή τα ελαστικά και αυτή η νόρμα δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά, αλλά και τα plug-in υβριδικά.