Η Mazda κατασκευάζει και πάλι Wankel!
Ένας από τους πιο εμβληματικούς και καινοτόμους κινητήρες που έχουν υπάρξει ποτέ είναι ο περιστροφικός και η Mazda είναι η μόνη που εξακολουθεί να επενδύει σε αυτόν.
Του Γιάννη Σκουφή
Σε σχέση με τους κλασικούς κινητήρες που στους κυλίνδρους τους παλινδρομούν έμβολα, ο Wankel ή περιστροφικός κινητήρας έχει ένα τριγωνικό σχήμα μέσα στον οποίο περιστρέφεται ένας ρότορας.
Αυτός ο σχεδιασμός παρέχει απλότητα, συμπαγή δομή και υψηλή σχέση ιπποδύναμης προς όγκο και για αυτό τον Wankel τον συναντούσαμε στο παρελθόν κυρίως σε σπορ μοντέλα όπως τα RX-7 και RX-8 της Mazda.
Τώρα, οι Ιάπωνες επαναφέρουν μετά από 11 ολόκληρα χρόνια τον Wankel στην παραγωγή όχι όμως σε κάποιο σπορ μοντέλο τους, αλλά στην plug-in υβριδική εκδοχή του MX-30.
Συγκεκριμένα, στην e-Skyactiv R-EV η οποία έχει μια υβριδική σε σειρά διάταξη όπου ο Wankel των 74 ίππων δεν κινεί το αυτοκίνητο αλλά λειτουργεί σαν γεννήτρια (range extender), για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια και να φορτίζει την μπαταρία.
Μέχρι σήμερα, η Mazda έχει κατασκευάσει 1,99 εκατομμύρια αυτοκίνητα εφοδιασμένα με περιστροφικό κινητήρα.
Το πρώτο Mazda Wankel ήταν το Cosmo Sport 110S του 1967 που είχε κινητήρα με δύο ρότορες και 110 ίππους.
Το τελευταίο RX-8 κατασκευάστηκε τον Ιούνιο του 2012, και ήταν ένα από τα 1.000 ]Spirit R που προορίζονταν για την ιαπωνική αγορά.
Η παραγωγή του Wankel θα γίνεται στο εργοστάσιο Ujina της Mazda που βρίσκεται στη Χιροσίμα. Μένει να δούμε αν ο σύγχρονος θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα ή θα περιοριστεί μόνο στο MX-30 e-Skyactiv R-EV.