Ηλεκτροφόροι δρόμοι θα φορτίζουν εν κινήσει τα αυτοκίνητα
Ερευνητές του MIT υποστηρίζουν πως έχουν εξελίξει ένα επαναστατικό υλικό από σκυρόδεμα που μπορεί να λειτουργήσει ως υπερπυκνωτής και να αποθηκεύσει ηλεκτρικό φορτίο.
Του Γιάννη Σκουφή
Συνδυάζοντας συνηθισμένα και προσιτά οικονομικά υλικά όπως είναι το τσιμέντο, το νερό και η αιθάλη, μετέτρεψαν τον επαναστατικό τύπο σκυροδέματος σε μια απλή μπαταρία. Φανταστείτε κάτι σαν έναν υπεραγωγό που μετατρέπει το μπετόν σε τεράστια μπαταρία πάνω στην οποία θα μπορούν να φορτίζουν ασύρματα τα αυτοκίνητα που θα κινούνται.
Για παρόμοιες ιδέες που χρησιμοποιούν αγώγιμα υλικά σε δρόμους έχουμε ακούσει ξανά. Ωστόσο, υλικά όπως το γραφένιο και οι νανοσωλήνες άνθρακα καθιστούν αυτή τη τεχνολογία δαπανηρή και περίπλοκη.
Έτσι, οι ερευνητές του ΜΙΤ αναζήτησαν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις και ανακάλυψαν ότι η αιθάλη, ένα υλικό που χρησιμοποιείται ως μαύρη χρωστική ουσία εδώ και χιλιάδες χρόνια, είναι ιδανική. Όταν συνδυάζεται με το νερό και το τσιμέντο η αιθάλη σχηματίζει αγώγιμες διόδους δημιουργώντας ουσιαστικά έναν υπερπυκνωτή μέσα στο σκυρόδεμα.
Βέβαια, υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη αφού η ομάδα από το MIT δημιούργησε έναν πρωτότυπο υπερπυκνωτή σε μέγεθος κουμπιού που τροφοδοτεί ένα φως LED. Η ομάδα οραματίζεται την τεχνολογίας της σε μεγαλύτερες εφαρμογές, όπως στο μέγεθος των θεμελίων ενός σπιτιού, που θα μπορούσε να αποθηκεύσει αρκετή ενέργεια για να καλύψει τις καθημερινές ενεργειακές ανάγκες ενός νοικοκυριού.
Επιπλέον, οι πιθανές χρήσεις αυτού του υλικού επεκτείνονται στους δρόμους. Εάν οι δρόμοι κατασκευάζονταν με αυτό το σκυρόδεμα, θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως μπαταρίες και με την χρήση επαγωγικής τεχνολογίας, οι δρόμοι αυτοί θα μπορούσαν ακόμη και να φορτίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα καθώς περνούν από πάνω τους.
Η αυξανόμενη τάση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχει αναδείξει την ανάγκη για αποτελεσματικές λύσεις αποθήκευσης ενέργειας. Η ηλιακή και η αιολική ενέργεια παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μόνο σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους.
Γεγονός που καθιστά αναγκαία την αποθήκευση ενέργειας για μεταγενέστερη χρήση. Και ίσως η επαναστατική πρόταση της ομάδας του Ινστιτούτου Wyss του ΜΙΤ να δώσει τη λύση μετατρέποντας τους δρόμους σε μπαταρίες.