Komma EV: Ένα microcar που διαφέρει από τα άλλα

Το Komma EV έρχεται από την ελβετική startup Granstudio για να ανατρέψει τα δεδομένα και στον τρόπο που προσεγγίζουν άλλα microcars τον ορισμό της μικροκινητικότητας.  

Komma EV: Ένα microcar που διαφέρει από τα άλλα
2'

Του Γιάννη Σκουφή

Μία από τις αγορές που μικροί και μεγάλοι κατασκευαστές εξετάζουν είναι αυτή των microcars. Τα γνωστά μικρά ηλεκτρικά κατά κύριο λόγο αυτοκίνητα που μπορούν να οδηγηθούν ακόμη και από 16χρονους και που έχουν ως βασικό χαρακτηριστικό τους τις μικρές διαστάσεις. Αυτοκίνητα όπως είναι τα Citroen Ami, Ecocar, Silence κ.α.

Η Granstudio έρχεται να καταθέσει μία αρκετά προχωρημένη ιδέα, τόσο από πλευράς σχεδίασης όσο και πρακτικότητας. Έτσι το Komma είναι ένα ηλεκτρικό τετράτροχο που εντάσσεται στην κατηγορία των L5e-A, όπως προβλέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να οδηγηθεί από άτομα εφηβικής ηλικίας καθώς και από υπερήλικες.

Επιπρόσθετα, το Komma παρουσιάζει την πρακτικότητα μίας μοτοσικλέτας αφού είναι πολύ στενό έχοντας όμως ζώνη ασφαλείας και για έναν πίσω επιβάτη. Χαρακτηριστικό είναι ότι το τιμόνι του παραπέμπει σε μοτοσικλέτα, ενώ από τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, ξεχωρίζει το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της κλίσης (e-TS).

Πρόκειται για ένα πατενταρισμένο σύστημα που επιτρέπει στο Komma να γέρνει στις στροφές εξασφαλίζοντας κορυφαίο κράτημα και προσφέροντας μια δυναμική και συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Κάτι ανάλογο έχουμε δει στις τρίτροχες μοτοσυκλέτες, όπως είναι για παράδειγμα το P3 της Piaggio.

Για την κίνησή του το Komma εφοδιάζεται με κινητήρες ενσωματωμένους στους τροχούς. Η βασική μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 7,5 kWh και η πιο μεγάλη ακριβώς τη διπλάσια, εξασφαλίζοντας αυτονομία που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 200 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.

Από πλευράς εξοπλισμού υπάρχουν στάνταρ ABS, αερόσακοι, ζώνες ασφαλείας και σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης, ενώ ο κλωβός εξαλείφει την ανάγκη για κράνος.

Το Komma EV βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο, αν και η Granstudio έχει ως στόχο να το βγάλει στην παραγωγή το αργότερο μέχρι το 2025. Η νεοσύστατη εταιρία έχει έρθει σε επαφές με διάφορους μεγάλους επενδυτές και ο χρόνος θα δείξει αν τελικά θα το δούμε στους δρόμους.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή