Ένα VW με τρεις τροχούς και είκοσι άλογα
Του Γιάννη Σκουφή
Τι κρύβεται πίσω από αυτό το περίεργο τρίτροχο αυτοκίνητο; Μία ακόμη επιλογή που μπορεί κάποιος να έχει την άδεια να το οδηγεί νόμιμα πριν ενηλικιωθεί.
Στη Γερμανία, για παράδειγμα, όπου η οδήγηση στα 16 επιτρέπεται υπό ορισμένες προϋποθέσεις, το Geparda ακούγεται ως μια δελεαστική επιλογή για τους νέους που θέλουν να οδηγούν πριν τα 18 τους.
Η εταιρία που το μετασκευάζει έχει κάνει τις ανάλογες κινήσεις ώστε το Geparda (στα γερμανική σημαίνει τσιτάχ) να τοποθετείται στην κατηγορία L5e, εκεί που τοποθετούνται τα οχήματα μικροκινητικότητας.
Ανάμεσα στις πολλές μετατροπές η πιο χαρακτηριστική είναι η αφαίρεση του πίσω άξονα με έναν εντελώς νέο που βασίζεται σε έναν διπλό τροχό. Για να διασφαλιστεί η σταθερότητα υπάρχουν πιο σκληρές αντιστρεπτικές της H&R και πιο σφιχτά ελατήρια της Eibach.
Κάτω από το καπό το Geparda έχει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.000 κυβικών που είναι έτσι ρυθμισμένος ώστε η απόδοσή του να περιορίζεται στις L5e προδιαγραφές και να μην ξεπερνά τους 20 ίππους. Ανάλογα έχει περιορισθεί και η μέγιστη ταχύτητα στα 110 χλμ./ώρα.
H κίνηση περνά στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων με την μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 4,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Με τα πίσω ταμπούρα, εμπρός δίσκους, τέσσερις αερόσακους, ABS και ESP, διασφαλίζονται τα απαιτούμενα επίπεδα ασφάλειας. Τέλος να πούμε ότι το απόβαρο φτάνει τα 908 κιλά και το μήκος του τα 3,60 μέτρα.
Με έδρα τη γραφική πόλη Bad Homburg, η Geparda έχει ήδη αρχίσει να παραδίδει στη Γερμανία τα πρώτα της αυτοκίνητα σε μία τιμή που φτάνει περίπου τις 20.000 ευρώ. Μπορεί να μην ακούγεται ως η πιο φτηνή επιλογή στα microcars, αλλά σίγουρα έχει τον τρόπο της για να ξεχωρίζει στους δρόμους.