Στη Τουρκία η Mercedes E-Class πωλείται με κινητήρα 1.500 κυβικών
Η υψηλή φορολόγηση αναγκάζει πολλές εταιρείες πολυτελείας να προσφέρουν τα μοντέλα τους στην Τουρκία με μικρού κυβισμού κινητήρες.
Του Γιάννη Σκουφή
Κάθε αγορά έχει τις δικές της ανάγκες και απαιτήσεις. Για παράδειγμα, στην Τουρκία, η εισαγωγή αυτοκινήτων συνοδεύεται από υψηλούς φόρους. Η πρώτη κλίμακα για την πολυτελή φορολογία ξεκινά από τα 1.600 κυβικά.
Για αυτοκίνητα λοιπόν με κυβισμό έως 1,6 λίτρα και εισαγωγική τιμή άνω των 200.000 τουρκικών λιρών (περίπου 5.700 ευρώ), ο φορολογικός συντελεστής είναι 80%. Αυτή η ρύθμιση οδηγεί συχνά τους κατασκευαστές να δημιουργούν ειδικές εκδόσεις για την τουρκική αγορά.
Έτσι οι Τούρκοι μπορούν να παραγγείλουν την βασική έκδοση της Mercedes E-Class, με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.500 κυβικών. Ο οποίος αποδίδει 170 ίππους και έχει μέγιστη ροπή 250 Nm. Επιπλέον boost προσφέρει ένας ηλεκτροκινητήρας 17 kW του ήπια υβριδικού συστήματος.
Η μετάδοση στους πίσω τροχούς γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου εννέα ταχυτήτων, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει τα 225 χλμ./ώρα.
Η εν λόγω έκδοση πωλείται με τα λογότυπα E 180 και η βασική προ φόρων τιμή της είναι περίπου 59.000 ευρώ. Ωστόσο, με το φόρο πολυτελείας 80% και ένα τέλος ταξινόμησης η Mercedes E 180 φτάνει περίπου τις 128.000 ευρώ. Συγκριτικά, μία E 220 d 4Matic μπορεί να φτάσει έως και τις 183.000 ευρώ λόγω της φορολογίας του 150%.
Στη Γερμανία και για λόγους σύγκρισης, η γκάμα της E-Class ξεκινά με τον δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα της E 200, που αποδίδει 200 ίππους και διαθέτει ηλεκτρική υποστήριξη 17 kW, με τιμή από 61.999 ευρώ. Η E 220 d 4Matic κοστίζει στη Γερμανία από 67.057 ευρώ.