Η Toyota ψήνει πίτσες με υδρογόνο
Μετά τα λουκάνικα της Volkswagen, το μέλι της Bentley και τους μύλους πιπεριού της Peugeot, ήρθε η σειρά της Toyota με τον φούρνο με πέτρα υδρογόνου.
Του Γιάννη Σκουφή
Πέρυσι, η Toyota και οι θυγατρικές της εταιρίες κατασκεύασαν 11,52 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Παρά το γεγονός ότι είναι η πιο πολυάσχολη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η ιαπωνική εταιρεία βρίσκει χρόνο να εξερευνά και άλλους τομείς. Μάλιστα, η Toyota δημιούργησε τον πρώτο πέτρινο φούρνο που λειτουργεί με υδρογόνο.
Συγκεκριμένα, η Toyota συνεργάστηκε με την ιαπωνική εταιρεία κατασκευής συσκευών αερίου Rinnai για να κατασκευάσει έναν πρωτότυπο φούρνο για την έκθεση κινητικότητας στην Ιαπωνία. Ο φούρνος χρησιμοποιήθηκε για να προσφέρει στους επισκέπτες όχι μόνο φρέσκες πίτσες αλλά και κρουασάν, κάτι που αποδείχτηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο, ειδικά στα παιδιά.
Στη συνέχεια το προσωπικό της Toyota πήρε τον φούρνο στα γραφεία της και τον χρησιμοποιεί για να φτιάχνει πίτσες και κρουασάν κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας.
«Το υδρογόνο έχει υψηλή θερμοκρασία καύσης. Καθώς καίγεται, συνδυάζεται με το οξυγόνο για να παράγει ατμό, με αποτέλεσμα τα φαγητά που ψήνονται να είναι τραγανά εξωτερικά και ζουμερά εσωτερικά. Για παράδειγμα, τα μανιτάρια και τα λαχανικά που συνήθως ξεραίνονται σε μια ξυλόσομπα ή σε μπάρμπεκιου με κάρβουνα, μαγειρεύονται γρήγορα με υδρογόνο, διατηρώντας την υγρασία και τις νόστιμες γεύσεις τους», αναφέρει η Toyota στην σχετική της ανακοίνωση.
Μετά την απήχηση που είχε ο πέτρινος φούρνος υδρογόνου, η Toyota προχώρησε στην κατασκευή επιπλέον συσκευών μαγειρέματος για υδρογόνο. Και κάπως έτσι προέκυψε η σχάρα υδρογόνου, η οποία χρησιμοποιήθηκε για μπάρμπεκιου σε αγώνες που έγιναν με αυτοκίνητα της Toyota.
Όπως φαίνεται οι Ιάπωνες κάνουν τα πάντα για να προωθήσουν το υδρογόνο και ότι έχει σχετικό με αυτό. Παρόλο που το Mirai, ένα ηλεκτρικό με ενεργειακές κυψέλες, δεν έχει καταφέρει να σπουδαίο σε πωλήσεις, η Toyota προωθεί την ιδέα αντί για βενζίνη το υδρογόνο να καίγεται κατευθείαν σε κινητήρες καύσης.