Επιστρέφει το Roadster της Smart
Του Γιάννη Σκουφή
Η Smart σκέφτεται σοβαρά να επαναφέρει το Roadster, το οποίο κατασκευαζόταν από το 2002 έως το 2005. Αν ισχύσει κάτι τέτοιο τότε αυτό θα γίνει μετά το λανσάρισμα μιας σειράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που απευθύνονται σε ένα πιο ευρύ κοινό.
Προς το παρόν η Smart, η οποία πουλά τα SUV #1 και #3 στην Ευρώπη και που προετοιμάζεται να λανσάρει το μεγαλύτερο SUV #5 μέσα στο επόμενο έτος, εξελίσσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που θα ονομάζεται #2 και θα αποτελεί στην ουσία το διάδοχο του Fortwo.
Για το συγκεκριμένο μοντέλο η εταιρεία αναφέρει πως θα χρειαστεί να μοιραστεί μια πλατφόρμα με έναν άλλο κατασκευαστή προκειμένου η προσπάθεια να είναι βιώσιμη.
Πάντως πρόσφατα ο CEO της Smart Ευρώπης, Dirk Adelmann, αποκάλυψε στο βρετανικό Autocar ότι είναι πολύ πιθανή η αναβίωση του Roadster.
Ο Adelmann ανέφερε ότι όταν αυτός και οι συνάδελφοί του σχεδίαζαν τη νέα γκάμα της Smart, κάπου το 2020 και όταν η κινεζική Geely απέκτησε το 50% της μάρκας από την Mercedes-Benz, υπήρχαν προτάσεις για ένα νέο Roadster.
Η προοπτική υλοποίησής τους δεν έχει εγκαταλειφθεί και αν όλα πάνε καλά η παραγωγή του μπορεί να προχωρήσει σε περίπου μία τετραετία από σήμερα.
Η τρέχουσα γκάμα της μάρκας επικεντρώνεται στα SUV, αλλά το λανσάρισμα ενός ηλεκτρικού σπορ μοντέλου με παρόμοιες διαστάσεις με αυτές του αρχέτυπου Roadster -που ήταν μόλις 3,40 μέτρα σε μήκος και 1,20 μέτρα σε ύψος- θα επαναφέρει τη Smart στις ρίζες της ως έναν κατασκευαστής χαρισματικών και κόμπακτ μοντέλων με αστικό χαρακτήρα.
Ο Adelmann ανέφερε ότι η τοποθέτηση της μάρκας δεν σχετίζεται τόσο με το μέγεθος των αυτοκινήτων όσο με τον μοναδικό σχεδιασμό.
«Η Smart είναι πάντα αντισυμβατική, και νομίζω ότι αυτό το δείξαμε ξανά με το #5 που φτάνει σε μήκος τα 4,7 μέτρα. Κανείς δεν το περίμενε από εμάς. Κανείς δεν περίμενε το #1, το οποίο επίσης για τη Smart είναι ένα αρκετά μεγάλο SUV. Κανείς δεν περίμενε ένα κουπέ όπως το #3. Και θα συνεχίσουμε να εκπλήσσουμε το κοινό μας με το διάδοχο του Fortwo. Γιατί όχι και με ένα Roadster;».